Сиско води в класация за зелени ИТ компании ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Свят
Четвъртък, 06 Януари 2011 18:08, CSR News

 

За втори път Сиско е лидер в класацията за зелени ИТ компании на „Грийнпийс“

На конференцията за климата COP16 в Канкун, „Грийнпийс“ представи четвъртата си класация "Cool IT“ за технологични компании, които са постигнали най-добър успех в прилагането на ИТ решения за намаляване емисиите на парникови газове, както във вътрешната си структура, така и в по-големи мащаби. 

Сиско отново има преднина в класирането, с резултат 72 точки от възможни 100. В предходната класация от април 2010 г., Сиско също води с резултат от 62. 

Няколко компании направиха големи крачки в подобряване на резултатите си през последните осем месеца, включително и от тези, които са били на второ и трето място.

Ериксон отново е на второ място с повишен резултат от 52 на 57. Фуджицо е на трето място и прави най-големият скок – от 36 на 52 точки. 

„ИТ компаниите искат и се стремят към намаляване на емисиите, защото признават, че и те ще спечелят от един „по-ниско“ въглероден свят“, казва Гари Кук от „Грийнпийс“. "Секторът е щастлив да се говори за неговия потенциал за намаляване на емисиите на въглероден диоксид с 15% до 2020 г. Въпреки това, до този момент, ИТ компаниите все още прилагат поетапен подход вместо да осигурят преобразуващи решения в необходимия мащаб и с нужната бързина." За да успеят в тази класация, ИТ компаниите се нуждаят не само от намаляване на собствените си емисии. Те трябва да се застъпват и за по-мащабни енергийни политики и такива, свързани с намаляване на климатичните промени.

"Грийнпийс" похвали Сиско за превръщане на ИТ решенията, свързани с намаляването на въздействието върху климата за все по-съществена част от бизнеса на компанията. Както и за застъпването за политики, свързани с намаляването на парниковите газове. 

Сони Европа също получи похвали за присъедининяването си към Гугъл в подкрепа на амбициозната цел на ЕС за намаляване на емисиите на парникови газове с 30% до 2020 г. В същото време, IBM, Майкрософт и Интел бяха порицани за опозицията си срещу тази цел.

Ето и пълното класиране:

Сиско – с резултат 72/100; Ериксон - 57/100; Фуджицу - 52/100; Гугъл - 47/100; IBM - 46/100; Хюлет-Пакард - 45/100; ДЕЛ - 39/100; Wipro - 38/100; Нокиа - 37/100; Сони - 34/100; Интел - 31/100; Майкрософт - 29/100; Шарп - 27/100; Тошиба - 25/100; SAP - 21/100; Панасоник - 21/100; Оракъл - 12/100.

Източник: ЕкоМедия

Автор: Петър Петров

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..