https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Маркетинг обвързан с кауза
Петък, 10 Август 2018 00:00, Фондация "За нашите деца"

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се отнася до всички компании - големи или малки, които са в състояние да подобрят своя икономически, екологичен и социален успех в краткосрочен и дългосрочен план, благодарение на новите изделия или услуги, които предоставят; на повишаване на квалификацията и ангажиране на заинтересованите страни. КСО засяга също така и служителите в компаниите, тъй като допринася за подобряването на условията на труд и за по-голямата мобилизация на екипа." споделят от фондация „За Нашите Деца“.

 

Има тенденция, която все още не е добре разпозната като корпоративно дарителство у нас, и това е предоставянето на услуги про-боно. И не – това не е доброволчество. Докато за едни компании доброволния труд в един ден или маркетинга с кауза са добър вариант за социална отговорност, то за други това е осигуряване на безплатен офис или безплатни куриерски услуги, безплатни обучения.

„Pro bono“ е фраза от латинския език и означава професионална работа извършена доброволно и без заплащане. За разлика от благотворителната дейност, в този случай става въпрос за дейност, извършвана от професионалисти в областта, която те познават най-добре. В близкото минало това се е отнасяло предимно за юристи и лекари, които извършват дейността си без заплащане. В наши дни този вид дейност получава все по-широко разпространение и в средите на други професии и се превръща в естествена част от корпоративното дарителство, която показва истинската ангажираност на една компания и нейните служители. Днес ви разказваме за такива добри примери на компании, с които фондацията се гордее и на които е безкрайно благодарна. Про-боно услугите дават на организации като фондация "За нашите деца", възможността да насочи целия си капитал в инвестиция в каузата.

Приятелите ни от Sofia Airport Center подкрепят фондацията с нещо изключително ценно – уютно място, в което да работим и развиваме дейностите си. Те откликнаха на нуждата и предоставиха про-боно офис на територията на центъра. Благодарение на тях, вече две години фондация "За нашите деца" спестява огромна сума, която успешно инвестира в спасяването на деца от живот в институция.

Други прекрасни примери за подкрепа чрез предоставяне на про-боно услуги са партньорите ни от Red Devil Catering, Sofia Event Group, J Point и J Point+, The Smarts. Те подкрепят в организацията и провеждането на нашето най-голямо благотворително събитие Вечер на добродетелите, като предоставят професионални услуги про-боно. Тяхната подкрепа дава възможност за насочване на повече средства за развитие и повишаване на качеството на приемната грижа, с което гарантиране пълноценен живот на десетки деца. По този начин от фондацията могат да отговорят на специфичните потребности на деца с увреждания и изграждат единствения по рода си комплекс за ранно детско развитие на територията на София.

Про-боно услугите имат добавена стойност за хората, които ги предоставят. Това е онази частица сърдечно "ДДС", което например получават в края на един работен ден, в който са приготвили храна за 400 души, отпечатали са стотици флаери, разнесли са десетки пратки, ден, в който са извършвали ежедневните си дейности, но в името на благосъстоянието на децата в България.

Защо предоставяне на услуги и експертиза безвъзмездно? – Защото има компании, които нямат бюджет за социални проекти. Защото има компании, които нямат стока или продукт, от който да отчисляват, защото има и такива, които не могат да освободят служителите си да извършват доброволен труд. Защото има компании, за които най-добрият начин да допринасят за развитието на обществото е да даряват това, което умеят най-добре.

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..

Маркетингът с кауза е инициатива на бизнеса и организациите с идеална цел, но резултатите и неговият успех са в ръцете на всеки един от нас

Концепцията за Корпоративна социална отговорност (КСО) възниква в Съединените щати през 60-те години на ХХ в. в резултат на дебати за социалното поведение на многонационалните корпорации. Първият в историята доклад...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..