Екип на CSR Bulgaria има дългосрочен план как да направи българските компании социално отговорни към служителите, природата и обществото
11.10.2012, гр. София – Днес, на пресконференция в БТА, екипът на CSR Bulgaria представи два национални проекта, част от стратегията си за промяна на бизнес средата в България и изграждането на социално отговорни предприятия.
Организацията представи проекта “Стажант с кауза”, който ще постави социална мисия на стажуващи млади хора в български компании. Проектът е разработен съвместно с кариерния уеб сайт Job Tiger и най-голямата студентска организация AIESEC. Каузата може да бъде насочена към позитивна промяна на екипа, на офисната среда и дори на шефа. Сред целите на проекта са свежото мислене и идеи на младите хора да въздействат върху навиците на екипа и дори върху решенията на управленците, което неминуемо ще окаже дългосрочно положително въздействие върху цялото общество.
Втората сериозна стъпка, която CSR Bulgaria ще предприеме, е реализирането на революционния online проект “cLLike.bg”, който практически превръща “харесванията” на страници и марки от потребителите в социалните медии в благотворителни дарения за български социални проекти. Проектът е съпоставим с рекламата във Facebook, в който компаниите плащат определен бюджет за всеки клик от потребители, но при “cLLike.bg” целият този бюджет отива директно за благотворителен или друг социален проект, който потребителят си е избрал.
Използвайки “cLLIke.bg” компаниите ще постигат целта си, а бюджетите им, вместо в социалните гиганти, ще отиват директно за подпомагане на обществени каузи в България.
Вече две години екипът на CSR Bulgaria работи, за да популяризира идеята за корпоративна социална отговорност и да убеди компаниите в България, че трябва да се държат по-отговорно към социалната общност и средата, в която оперират.
Организацията стартира през есента на 2010 година от група ентусиазирани студенти, с каузата да постигнат сериозна промяна в българското общество, правейки компаниите по-отговорни към средата, в която работят, а техните управленски екипи - по-ангажирани с опазването на природата, човешките права и благоденствието на обществото.
За две години младият екип обедини най-голямата интернет база данни с информация за българските социално отговорни фирмени проекти, кампании и политики, която е публично достъпна на адрес www.csr.bg. Сдружението създаде и интернет платформа “CSR Zone”, в която се срещат нуждите на нестопанските организации и компаниите, за да реализират заедно своите проекти в полза на обществото.
В партньорство с Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) CSR Bulgaria даде началото и на първата магистърска степен по корпоративна социална отговорност на Балканите, за да образова бъдещите мениджъри и управленци как да са успешни и същевременно да правят добро за България и света.
|