Да бъдем социално отговорни към служителите си ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Избрано
Вторник, 28 Септември 2010 15:14, CSR BG

 

CSR Bulgaria взе участие в семинар, посветен на Корпоративната социална отговорност, организиран в рамките на "Седмица на Холандия 2010". Семинарът се проведе на 27-ми септември и беше своеобразен завършек на Холандската седмица в София, което показва важността на темата за холандските инвеститори в България и тяхната ангажираност в тази насока. Целта на проведената кръгла маса беше да предостави информация за корпоративната социална отговорност и да стимулира по-отговорното управление на бизнеса у нас.

Семинарът беше открит от посланика на Кралство Нидерландия - Карел ван Кестерен и министъра на труда и социалната политика Тотю Младенов. По темата за КСО говориха: Естер Вилзен, координатор проекти КСО в Министерството на икономическите връзки на Нидерландия и Веселин Илков, отговорен за КСО политиките в Министерството на труда и социалната политика, изпълнителният директор на CSR Bulgaria - Борис Колев и Елена Тошева, отговорна за корпоративните партньорства също в CSR Bulgaria.

Нашият екип се включи по темата с презентация на тема: "Да бъдем социално отговорни към служителите си". Представени бяха много интересни статистики и цифри синтезирани от проучвания в сферата проведени във Великобритания и другите държави от Европейския съюз. Акцентът бе върху твърдението, че "вътрешната корпоративна социална отговорност" или с други думи, тази която е насочена навътре към компанията, към нейните служители е от първостепенна важност. Тя е първата и най-основна стъпка към изграждането на устойчиво развитие на бизнеса ви и на успешната КСО политика.

Представяме ви превод на една статия, която описва част от аргументите, поддържащи тази теза. Тя набляга на доброволчеството като практика за повишаване на активността у служителите ни. Твърденията са синтезирани от проучване на повече от 200 компании във Великобритания.

Служителите в една компанията са нейният най-важен актив, извор на талант, знания, опит, умения, които са изключително важни за успеха на компанията.

По-лесно се работи с щастливи хора

Всички знаем колко лесно един човек,  който има лош ден, може да накара всички в офиса да се чувстват напрегнати.  Добрата КСО стратегия повишава удовлетвореността от работата, а щастливите хора са много по-продуктивни.

КСО ни помага да се почувстваме ценни и признати

Една от най-големите ползи на доброволчеството сред служителите е, че можем да видим позитивните промени, които носи то на нашите действия. В един наш нормален работен ден това остава незабелязано, особено когато ръководството не ни се доверява да вземем сами дори и най-основните решения. Добрата КСО политика внушава чувство на гордост у служителя, за това, че се е справил.

КСО ни дава свободата  да се включваме по свое собствено желание

Много хора не обичат особено да им се казва какво да правят, дори и когато се отнася до неща, които знаят, че трябва да ги направят. Добрата КСО стратегия, особено онази, която включва в себе си обикновените хора и иницираното от служителите доброволчество, излиза извън кодексите и и насоките и позволява на служителите си да отделят част от своето време и умения безвъзмездно.

КСО ни дава платформа, с която да  изложим на показ своите таланти

Съвременната работна сила става все по-квалифицирана и то в изключително много сфери, и доброволчеството сред служителите е добър начин да приложим някои от тези умения по начин, по който нашата работа не би ни го позволила.

КСО ни осигурява възможност за растеж и и развитие

Начинът, по който изявата на таланта се обвързва с нашите шефове, е чрез възможността, която ни се отдава да усъвършенстваме уменията си и това полага основите на напредъка в практиката. КСО и доброволчесвтото сред служители премахва бариерите между отделите и по много начини помага на служителите при определянето на техните цели за развитие в кариерата.

КСО ни дава възможност да променим нашата работна среда

Проучване, проведено преди няколко години, показва, че 90% от служителите напускат работата си, заради проблеми с тяхната „работата, ръководителя им, фирмената култура или работната среда”. КСО дава възможност служителите да иницират промени във фирмената култура и работната среда по един конструктивен и социално ангажиран начин.

КСО ни помага да регулираме нашия баланс между работа и личен живот

Един от основните фактори за оборота ни са служителите, които обаче често са „прегряли” от преумора. Доброволчеството не само, че действа като „предпазен клапан”, но и спомага за възстановяването на перспекривата пред нас и ни държи продуктивни.

КСО ни памага да изградим доверие в нашите лидери

Алчни, изолирани и незаинтересовани за своите служители: именно така много служители виждат онези на върха. Това не винаги е така, разбира се, но ако няма никакво доказателство за обратното, то този мит няма да си отиде скоро. КСО статегиите, които включват доброволчеството сред служителите на всички нива на бизнеса, изминават дълъг път, докато разрушат това недоразумение.

КСО ни помага да спрем да се чувстваме като наемници

Горе споменатото изледване открива и още нещо – над 90% от ръководството погрешно приема, че единствената причина да останем или да напуснем работа са парите. Участието в доброволчески инициативи помага да се разруши това убеждение и да не се чувстваме, сякаш се „даваме под наем”.

КСО ни помага да се чувстваме като "вкъщи"

Причините да запазим работата си не винаги са противоположните на тези да я напуснем. Служителите могат да останат на работа, която не харесват, защото са обвързани с други хора;  изпитват чувство на принадлежност към група или трябва да жертват неща, които са важни за тях, ако решат да се преместят. Добрата КСО стратегия увеличава тези усещания по начин, които никой офис не би могъл.

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..