Да бъдем социално отговорни към служителите си |
Новини - Избрано | |||||||
Вторник, 28 Септември 2010 15:14, CSR BG | |||||||
CSR Bulgaria взе участие в семинар, посветен на Корпоративната социална отговорност, организиран в рамките на "Седмица на Холандия 2010". Семинарът се проведе на 27-ми септември и беше своеобразен завършек на Холандската седмица в София, което показва важността на темата за холандските инвеститори в България и тяхната ангажираност в тази насока. Целта на проведената кръгла маса беше да предостави информация за корпоративната социална отговорност и да стимулира по-отговорното управление на бизнеса у нас. Семинарът беше открит от посланика на Кралство Нидерландия - Карел ван Кестерен и министъра на труда и социалната политика Тотю Младенов. По темата за КСО говориха: Естер Вилзен, координатор проекти КСО в Министерството на икономическите връзки на Нидерландия и Веселин Илков, отговорен за КСО политиките в Министерството на труда и социалната политика, изпълнителният директор на CSR Bulgaria - Борис Колев и Елена Тошева, отговорна за корпоративните партньорства също в CSR Bulgaria. Всички знаем колко лесно един човек, който има лош ден, може да накара всички в офиса да се чувстват напрегнати. Добрата КСО стратегия повишава удовлетвореността от работата, а щастливите хора са много по-продуктивни. Една от най-големите ползи на доброволчеството сред служителите е, че можем да видим позитивните промени, които носи то на нашите действия. В един наш нормален работен ден това остава незабелязано, особено когато ръководството не ни се доверява да вземем сами дори и най-основните решения. Добрата КСО политика внушава чувство на гордост у служителя, за това, че се е справил. Много хора не обичат особено да им се казва какво да правят, дори и когато се отнася до неща, които знаят, че трябва да ги направят. Добрата КСО стратегия, особено онази, която включва в себе си обикновените хора и иницираното от служителите доброволчество, излиза извън кодексите и и насоките и позволява на служителите си да отделят част от своето време и умения безвъзмездно. Съвременната работна сила става все по-квалифицирана и то в изключително много сфери, и доброволчеството сред служителите е добър начин да приложим някои от тези умения по начин, по който нашата работа не би ни го позволила. Начинът, по който изявата на таланта се обвързва с нашите шефове, е чрез възможността, която ни се отдава да усъвършенстваме уменията си и това полага основите на напредъка в практиката. КСО и доброволчесвтото сред служители премахва бариерите между отделите и по много начини помага на служителите при определянето на техните цели за развитие в кариерата. Проучване, проведено преди няколко години, показва, че 90% от служителите напускат работата си, заради проблеми с тяхната „работата, ръководителя им, фирмената култура или работната среда”. КСО дава възможност служителите да иницират промени във фирмената култура и работната среда по един конструктивен и социално ангажиран начин. Един от основните фактори за оборота ни са служителите, които обаче често са „прегряли” от преумора. Доброволчеството не само, че действа като „предпазен клапан”, но и спомага за възстановяването на перспекривата пред нас и ни държи продуктивни. КСО ни памага да изградим доверие в нашите лидери Алчни, изолирани и незаинтересовани за своите служители: именно така много служители виждат онези на върха. Това не винаги е така, разбира се, но ако няма никакво доказателство за обратното, то този мит няма да си отиде скоро. КСО статегиите, които включват доброволчеството сред служителите на всички нива на бизнеса, изминават дълъг път, докато разрушат това недоразумение. Горе споменатото изледване открива и още нещо – над 90% от ръководството погрешно приема, че единствената причина да останем или да напуснем работа са парите. Участието в доброволчески инициативи помага да се разруши това убеждение и да не се чувстваме, сякаш се „даваме под наем”. Причините да запазим работата си не винаги са противоположните на тези да я напуснем. Служителите могат да останат на работа, която не харесват, защото са обвързани с други хора; изпитват чувство на принадлежност към група или трябва да жертват неща, които са важни за тях, ако решат да се преместят. Добрата КСО стратегия увеличава тези усещания по начин, които никой офис не би могъл.
|
Още статии от CSR BG :
- Ползите от доброволчеството за психичното здраве на служителите
- Добротата е полезна за бизнеса: четирите стъпки за стартиране на КСО програма
- Победителят в конкурса European Social Innovation Competition за 2017 г. гостува в България
- Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември
- Резиденция Баба 2018 търси смели и предприемчиви резиденти, които ще живеят за месец в българско село