Добротата е полезна за бизнеса: четирите стъпки за стартиране на КСО програма ПДФ Печат Е-мейл
Вторник, 06 Август 2019 23:30, CSR BG

В днешно време все повече компании са чували за Корпоративната Социална Отговорност (КСО). Практиката е започнала от по-големите компании по света (както подсказва и името), но вече все повече бизнеси и малки и средни внедряват активни КСО стратегии и програми. Често схващане е, че социалните инициативи не са свързани с основния бизнес и са трудни за управление. И двете твърдения може да не са далеч от истината.

 

 

Изследванията показват, че съществува пряка връзка между успеха по отношение на социалното въздействие и успеха при оценяването от инвеститорите, привличането на клиенти и задържането на служителите. Около 80% от потребителите казват, че биха закупили продукт от неизвестна марка, ако тя има сериозни социални ангажименти. Същият процент от младите служители искат да работят за компания, която се грижи за това как влияе и допринася за обществото. И изглежда, че бизнесът започва да чува посланието: последните проучвания показват, че приблизително 78% от Британския бизнес дарява за благотворителни организации под някаква форма. Разбира се, даренията и подкрепата към външни социални организации е много малка част от добрата КСО стратегия.


И така, какво могат да направят тези предприятия по отношение на подкрепата на въшни социалнит инициативи и каузи, за да постигнат и ползи за бизнеса, освен ефект за каузата. Как това да стане част от фирмената КСО стратегия и програмата за ангажиране на служителите?


Първа стъпка: трябва да идентифицирате благотворителните каузи, които да се привеждат в съответствие с вашата корпоративна стратегия и ценности, а не просто произволна благотворителна организация. Има много добри примери за успешни стратегически сходства с каузата: Tesco беше критикуван от медиите по проблеми със затлъстяването, след което започнаха да създават програми и да си партнират с British Heart Foundation и Diabetes UK, за да подкрепят по-здравословния начин на живот; Royal Mail си партнира с организации за борба с рака на простатата, тъй като мъжете служители са по-голямата част от тяхната работна сила. Този вид сходство на проблемите изисква подкрепата на висшето ръководство - ключов фактор за успешната социална програма.


Второ, направете инициативата си официална. Създайте политика, подписана от борда и служителите - тя ще доведе до равномерно ангажиране в цялата компания. Това също е чудесно упражнение, за да сте сигурни, че спазвате всички мениджърски препоръки и политики и да продължите да подобрявате програмата си. Много добър партньор в изграждането на вашата стратегия е CSR Bulgaria, организацията има повече от 10 години опит в работата за изграждане и внедряване на КСО стратегии в Българските предриятия и имат ясни изработени методологии и програми за измерване на въздействието.


Трето, ангажирайте или по-добре наемете член на екипа, който да се грижи за процеса. Не забравяйте, че КСО вече е основна част от вашия бизнес, одобрен от висшето ръководство, приветстван от вашите служители и очакван от вашите клиенти и инвеститори. За да могат вашите дейности по КСО да движат бизнеса и бранда ви напред, те трябва да се изпълняват както всяка друга важна дейност във вашия бизнес. Ако нямате ресурси или смятате, че програмата ви е твърде малка за отделен служител, просто я добавете към нечия роля - това може да е някой, който работи в HR или вътрешни комуникации. Стратегическа препоръка на CSR Bulgaria и на добрите практики е да наемете отделен човек за тази роля, тъй като КСО е със много широк обхват и можете да го натоварите със много други стратегически задачи свързани с екология, опазване на околната среда, безопасност и други. Ако имате няколко локации, можете да помолите един член на екипа от всеки местен офис да се включи доброволно като местен КСО шампион.


Последната стъпка е да стартирате програмата и да разкажете на света за нея. Както всяка друга бизнес инициатива, дейностите по КСО трябва да бъдат добре преценени и планирани. Всички инициативи (от маратони до социални базари в офиса или дни за доброволчество) трябва да бъдат планирани предварително, за да се гарантира максимално учатие и успех. Уверете се, че сте се синхронизирали с HR отдела, така че всички служители да са наясно с вашите страхотни планове чрез вътрешен маркетинг и PR за насърчаване на участието. А външния елемент на споделяне съще е от изключчителна важност, не само за да увеличите разпознаваемостта на команията и марката си, но и за да вдъхновите и други бизнеси и граждани да подкрепят избраната от вас кауза.


От само себе си се разбира, че онлайн инструментите и социалните медии са от решаващо значение за успеха на вашите КСО инициативи през целия процес. Вашите клиенти и служители са винаги онлайн и очакват вашата компания да бъде в крак с най-новите тенденции. Има редица онлайн инструменти (включително KindLink), които можете да използвате, за да управлявате и популяризирате социалните си инициативи, да организирате дни за набиране на средства и доброволчески дейности или да отчитате данните за това колко вашата компания попмаха и въздейства.

Powered by Web Agency