С новата кампания „Приказка за пътя” М-Тел защитава децата на улицата. Социалният проект стартира под патронажа на кмета на София Йорданка Фандъкова
Социалният проект за детска пътна безопасност „Приказка за пътя” започна днес с интерактивна демонстрация, която се проведе в метростанция „Стадион Васил Левски” в столицата. Инициативата е под патронажа на кмета на София Йорданка Фандъкова и е с подкрепата на Любомир Христов, заместник кмет по транспорта. Основен спонсор на проекта е М-Тел.
Проектът има за цел да подготви и образова младите хората, които са реални участници в пътната обстановка чрез интерактивни спектакли на открито. Като се обърне конкретно внимание и се разиграят реални ситуации, младите хора осъзнават потенциалните рискове и си изграждат добри рефлекси и правилни реакции, за да избегнат рискови ситуации.
Всяка пътна ситуация се разиграва под формата на скеч, като се акцентира върху неправилната постъпка или грешката на участниците. Целта е децата, които наблюдават, да открият и посочат грешката, допусната от участниците на пътя. За целта е проектиран декор, близък до действителната пътна обстановка, който се състои от шосе, тротоари, кръстовища и градинки.
През 2011 година предстои да бъдат реализирани 24 образователни спектакъла за безопасността на пътя. Те ще се провеждат на различни места – в училища, в паркове и т.н. Първите спектакли ще започнат през февруари и март, а мястото ще бъде най-голямата ледена пързалка на Балканите – M-Tel Rink.
Освен към децата, кампанията е фокусирана и върху тийнейджърите и за тях също ще има специално подготвени спектакли по пътна безопасност. Преподавателите, които в училище преподават този предмет, също ще могат да се консултират със специалистите от фондация „Приказка за пътя” и да се информират за най-новите европейски практики в тази област.
„За М-Тел е чест да бъде част от тази кампания. В днешно време децата са изключително застрашени на пътя, а за да ги предпазим на първо място трябва да сме сигурни, че те знаят правилата за пътна безопасност” каза Нина Мирчева, директор „Корпоративни комуникации” в М-Тел.
Подкрепата, която оказва М-Тел на специалистите от фондация „Приказка за пътя” е част от социалната политика на компанията, чийто фокус през последната година е образованието. През 2011 година телекомът ще продължи тази тема, като акцентът в социалната му отговорност ще бъде Интернет грамотността.
*Повече информация за кампанията може да намерите тук - http://www.prikazkazabezopasnost.org
|