https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Грийнпийс: компаниите-производители на електронно оборудване трябва да елиминират мръсната енергия от веригите си на производство и доставки ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Образование и Наука
Понеделник, 19 Ноември 2012 17:10, CSR News

 

Индийската компания Wipro е на първо място в класацията на Грийнпийс за зелена електроника

Сан Франциско, 19 ноември, 2012 — Световните компании-производители на електронно оборудване трябва да прекратят постепенно използването на мръсна енергия при производството и доставките си. Това се казва в тазгодишния издание на  „Зелена електроника”на Грийнпийс.

Докато тези компании имат напредък в премахването на токсичните химикали от мобилните телефони, компютрите и таблетите, които произвеждат  –  то производството и дистрибуторските им мрежи са все още силно зависими от изкопаемите горива, които допринасят за климатичните промени.

18-тото издание на ръководството на Грийнпийс „Зелена електроника”  (Guide to Greener Electronics) класира 16 компании-производители на базата на техния ангажимент и напредък по отношение на 3 критерия, свързани с околната среда: енергия и климат; зелени продукти; устойчиви дейности.

"Следващото голямо предизвикателство пред компаниите е намаляването на въглеродния им отпечатък," заяви Каси Харел, анализатор на Грийнпийс  "Потребителите заявиха, че искат по-зелени технологии, което означава високи технологии, захранвани с възобновяема енергия”. 

По-голямата част от емисиите на въглероден двуокис, свързани с електронните устройства, се генерират в производствената верига, където се монтират устройствата. Повече емисии се отделят при производството на някои уреди, като таблети и смартфони, отколкото при използването им след като са закупени от потребителите.

„Компаниите трябва да работят със своите доставчици за прилагане на по-ефективни производствени процеси и за захранване на веригите за доставки с енергия от възобновяеми източници,  а не от изкопаеми горива. По този начин те вече успешно намалиха токсичните материали в електрониката", добави Харел.

Тъй като използването на електронни продукти по света расте, само лидерство в опазването на околната среда от страна на корпорациите може да предотврати увеличаването на електронните отпадъци, както и да гарантира прехода на индустрията към чиста енергия. В много страни компаниите-производители имат политическо влияние -  което означава, че застъпничество за чиста енергия може да повлияе на политиката на правителствата.

Индийската компания Wipro поведе международната класация на Грийнпийс още с първото си появяване  в нея. Wipro спечели най-много точки заради усилията си да използва зелена енергия и застъпничеството си за зелени енергийни политики в Индия. Компанията води и заради политиката си за събиране на електронните отпадъци за рециклиране и за извеждането от употреба на опасните химикали в продуктите си.

“Wipro постави нов еталон за устойчивост, не само в Индия, но и в целия свят, който ще има дългосрочно влияние в дебата за зелената енергия в производството на електроника", заяви Абишек Пратап от Грийнпийс Индия. "Останалата част от сектора ще трябва да следва стъпките на Wipro ."

HP напусна челното си място от миналата година в класацията и е на втора позиция. Nokia се изкачи от номер 4 до номер 3. Тайванският производител на компютри Acer е най-подобрилата се компания, като се е предвижила нагоре девет места до № 4, заради ангажиране с емисиите на парникови газове, опасни вещества, конфликтни източници на минерали и фибри. Dell падна от № 3 до № 5. Apple слабо се е понижила от № 5 в изданието от миналата година до № 6. Позицията на производителя на Blackberry RIM не се е подобрила от 16то класиране, на дъното на групата. 

Ръководството на Грийнпийс  за зелена електроника започна да излиза през 2006 г. и досега е предизвикало подобрения в индустрията, като например постепенното прекратяване на използването на опасни вещества в продуктите. Част е от по-широката кампания на Грийнпийс  да насърчи IT  индустрията за разработване на решения, необходими за преминаването към чиста енергия в световен мащаб.

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Academy партньори

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..