https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Старт на проучване относно сексуалното поведение и рисковете от инфектиране с ХИВ ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Общество
Петък, 30 Ноември 2012 17:09, CSR News

На 1 декември 2012 г. за 24-ти път ще бъде отбелязан Световният ден за борба със СПИН. Във връзка с това, Ротаракт клуб София-Тангра и Национална пациентска организация стартират проучване, чиято цел е да покаже доколко българите са запознати със заболяването, начините на предаване и превенцията му. Инициативата е част от кампанията „& АЗ ЗНАМ”, която се провежда за трета поредна година.


Проучването ще стартира на 1 декември 2012 година и ще продължи до 14 февруари 2013. Целта му е както да се събере информация за сексуалната култура на българина, така и да се информират сексуално активните хора за опасностите от ХИВ/СПИН. Кампанията „& Аз знам” цели да помогне да се преодолеят притесненията от изследването за носителство на ХИВ и да се изгради култура на мислене по този важен въпрос. Кампанията носи информация за бързите и безплатни начини за изследване и акцентира върху изключителното значение на ранната диагностика. 

Анонимното проучване съдържа 8 въпроса, които целят да покажат промените в тенденцията за информираност относно заболяването спрямо 2007 година. Проучването е достъпно за попълване на адрес www.hivtest.bg/hiv-poll/

За кампанията „& Аз знам”

Кампанията „& Аз знам” се провежда за трета поредна година. Целта й е да покаже на широката общественост, че СПИН не е нито срамна болест, нито смъртна присъда, а заболяване, за което вече съществува ефикасна поддържаща терапия, която осигурява десетки години пълноценен живот на пациента.

През 2010 и 2011 г. отбелязването на Световния ден за борба с ХИВ/СПИН беше направено чрез безплатни скринингови изследвания за ХИВ и хепатит, като в рамките на кампанията на минувачите бяха раздавани червени панделки (символ на борбата със СПИН), информационни материали и презервативи.

През 2011 г. скринингът беше допълнен и от шествие, което стартира от Националния дворец на културата и имаше за цел да призове сексуално активното население да се изследва за носителство на вируса.

 

**********

Първи декември – Световен ден за борба със СПИН

За 24-ти път тази година ще отбележим Световния ден за борба със СПИН на 1-ви декември. 

Първоначално световните кампаниите за 1-ви декември се организират от Програмата на ООН за ХИВ/СПИН (UNAIDS). През 2004 г. UNAIDS прехвърля “надзора” на провеждането на кампаниите на независима организация – World AIDS Campaign, като продължава да оказва финансова и техническа подкрепа. 

Новият слоган на Световната кампания за борба с ХИВ/СПИН за периода 2011-2015 г. е “Да сведем до нула” (Getting to zero). За периода 2005-2010 г. световната кампания премина под надслова “Спрете СПИН. Изпълнете ангажимента!”, като призив към правителствата, политиците и здравните структури да работят за постигане на целите, заложени в борбата с ХИВ/СПИН и най-вече да изпълняват поетите ангажименти за постигане на универсален достъп до услуги за превенция, лечение, грижи и подкрепа за ХИВ до 2010 г. 

Слоганът “Да сведем до нула” отразява новата визия на UNAIDS за постигане на нулева честота на новите случаи на ХИВ-инфекция, нулева дискриминация и нулева смъртност, свързана със СПИН, до 2015 г. (Zero new HIV infections. Zero discrimination. Zero AIDS-related deaths).

ООН определя шест основни цели за постигане до 2015 г. по отношение на глобалния отговор срещу ХИВ:

 

  • Намаляване с 50% на предаването на ХИВ по сексуален път – в това число и сред ключовите уязвими групи като млади хора, мъже, които правят секс с мъже, и сексуални работници; предотвратяване на всички нови случаи на инфектиране с ХИВ в резултат на инжекционна употреба на наркотици;
  • Елиминиране на предаването на ХИВ от майка на дете;
  • Намаляване с 50% на смъртните случаи в резултат на туберкулоза при ХИВ-позитивните;
  • Осигуряване на достъп до антиретровирусно лечение на 15 милиона души;
  • Намаляване с 50% на броя на страните, налагащи ограничения за влизане, престой или живеене на ХИВ-позитивни;
  • Осигуряване на равен достъп до образование на децата, останали сираци в резултат на СПИН, или уязвими по друг начин към заболяването.

 


Международният символ на борбата с ХИВ/СПИН е червената панделка. Тя е израз на солидарността към хората, живеещи с ХИВ и обединява усилията на хората в общата борба срещу болестта. Червеният цвят на панделката едновременно символизира любовта, като така изразява съпричастността към засегнатите от заболяването; кръвта, като така изразява болката, причинена от загубата на близките, починали от СПИН; яростта, като така изразява безпомощността, с която се приема заболяване, за което няма окончателно лечение. Червеният цвят също е и предупреждение да не се подхожда лекомислено към и да не се пренебрегва един от най-големите проблеми на нашето съвремие.

 

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..