https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
"Великолепната шесторка" с мисията да промени модела за закрила на децата в България ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Общество
Четвъртък, 02 Септември 2010 15:35, Unicef

Проектът „Великолепната шесторка“ на УНИЦЕФ, „Глобал филмс“ и бТВ стартира на 22 септември с благородната мисия да сбъдне възможността всяко дете в България да расте в семейство. Целта на второто издание на шоуто е в Шумен да бъде създаден център за бебета и родители, който да подкрепя семействата. Голямата надежда на екипа е да бъдат затворени всичките 32 институции в България за деца от 0 до 3 години.

„Това е проект за нашите деца“, коментира продуцентът Маги Халваджиян. „Децата стоят по домовете като бройлери. Ние ще ви го покажем и никой няма да остане безразличен. Сега е моментът да променим нещо, което е част от бъдещето ни. България е на първо място по изоставени деца в Европа – 2000 годишно. Това трябва да се промени“, заяви продуцентът.

 

Заради промяната в средата днес, заради подкрепата на държавата и лично на ресорния зам.-министър Валентина Симеонова, както и заради по-организираната и целенасочена работа, екипът на „Великолепната шесторка“ вярва в успеха и шанса на благородното начинание, които са гарантирани. Защото най-важното е да бъдат променени мисленето и нагласите на зрителите.

 

velikolepnata_shestorka


„Само хладният разум не може да се справи с решаването на човешки съдби. Трябва да се обърнем към сърцата си и това направихме с първия сезон на шоуто“, споделя Маги Халваджиян. Факт е, че участниците бяха искрени и това спечели хората, които повярваха на проекта и той постигна успех. Сред достойнствата на шоуто е и пълната прозрачност по отношение на това къде отиват парите от благотворителност, което може да бъде видяно в интернет.

Екипът поставя въпросите: Защо българите изоставят децата си? Коя е тази сбъркана форма, която кара хората да оставят децата си?

Като своеобразна провокация към зрителите е и филмът на обичаната тв журналистка и посланик на добра воля на УНИЦЕФ - Ани Салич, озаглавен „Ангелина“. Той е реален разказ на жена на 22 години, минала през домовете за изоставени деца. „ У нас всеки иска да помогне на парче. УНИЦЕФ успя да ме научи, че е по-важно не само да спасим едно дете днес, но и да създадем модел, който да запази много деца. В „Ангелина“ зрителите ще видят такова дете. Хората трябва да разберат, че не отглеждаме само децата на ромите, но там са и децата от бедни български семейства. Защото и по бедността сме първи, а това е в генезиса на всички тези проблеми“, каза Ани Салич. И допълни: „Въпреки всичките ни усилия, като че нищо не се случва. Има двегодишни деца в домовете, а в същото време няма ресурси за социалните работници, които трябва да отидат до селото, което е на 30 км от София, за да се срещнат с майката. Има и много случаи, в които майка оставила децата си, взема трето като приемна, за да може да си ги прибере обратно. Има и по-драстични неща - държавата подпомага баща, който е убил майката, и така превръща детето в един социален аутсайдер.“

„Трябва да променим система, която в основите си е сбъркана. Създали сме си някакви инкубатори и там живеят бъдещи членове на това общество. Това залага изключителен проблем в перспектива. Трябва да се помага на родителите – 70% от изоставените деца на България са в семейства, които са се разпаднали. Нима не може да има пари за подпомагане на майката и така децата да не са в домовете - казва Маги Халваджиян. - Ролята на медиите е изключителна в това отношение с посланията, които излъчва. Във всичките си проекти, които правя, винаги искам и давам позитивен пример.“ 

Изводът е, че трябва да се подпомагат родителите, за да не бъдат изоставяни децата по домовете. „Сигурен съм, че стига да вярваш в нещо, то може да се случи. Това е градивната сила, която движи човека, обществото и света напред. Имаме нужда от лидери, вяра и каузи“, обобщи Маги Халваджиян.

Автор: Иван Върбанов

Източник: Klassa.bg

(със съкращения)

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..