https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
GLOBUL предаде за рециклиране 4 тона стари мобилни апарати, батерии и аксесоари ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Околна среда и Екология
Вторник, 29 Април 2014 09:41, Globul

GLOBUL предаде за рециклиране 4 тона излезли от употреба мобилни телефони, батерии и аксесоари, събрани в търговската мрежа на компанията. Освен това, GLOBUL спести над 150 тона хартия и близо 3000 тона въглеродни емисии.

 

Компанията отчита подобрение по всички основни показатели за екологична устойчивост, които публикува в годишния си доклад по корпоративна отговорност. През миналата година в магазините на GLOBUL, GERMANOS и официалните партньори са събрани 70% повече електронни отпадъци отколкото през 2012 г. Основна причина за това е кампанията за насърчаване на рециклирането на стари апарати с отстъпка за покупка на смартфон в края на годината.

 

Нарасна и делът на абонатите на GLOBUL, отказали се от хартиена фактура - от 48% през 2012 г. до 60% през миналата година, в резултат от което компанията спести 145 тона хартия или с 23% повече на годишна база. Още 5,96 тона хартия и 1,13 тона пластмаса бяха спестени благодарение на клиентите на предплатени услуги, които се възползваха от възможностите за електронно презареждане на своята карта чрез е-ваучер, банкомат, SMS и др. Служителите на компанията пък изразходваха 30% по-малко хартия и предадоха 9,6 тона хартия за рециклиране.

 

Въпреки разширението на телекомуникационната си мрежа и значителния ръст на мобилния интернет трафик, през 2013 г. GLOBUL намали въглеродните си емисии с 9% и така спести на околната среда 2948 тона парникови газове. Основен принос за това постижение имат проектите за повишаване на енергийната ефективност в компанията. През последните три години GLOBUL инсталира фотоволтаични панели на близо 50% от своите базови станции, разположени в отдалечени райони без достъп до електропреносната мрежа. Така, само през 2013 г. компанията спести 10 000 литра дизелово гориво. В допълнение, консумацията на електроенергия в административните сгради на GLOBUL и GERMANOS спадна с 8%, а в магазините – с 11% на годишна база.

 

Благодарение на целенасочените си усилия за опазване на околната среда и популяризиране на зелената кауза, GLOBUL се утвърди като лидер в сферата на екологичната устойчивост в страната. Според представително маркетингово проучване за 2013 г., близо 80% от българските потребители възприемат компанията като „зеления оператор на България”. През миналата година GLOBUL получи и редица признания за своя социален и екологичен принос като наградата „Инвеститор в обществото“ на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ), отличието „Корпоративен собственик на електрически автомобил“ от Прес Автоклуб България, приз в конкурса за „Доброволческа инициатива 2013“ и отличие от Годишните награди на Българска фондация „Биоразнообразие“.

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..