Българската национална телевизия стана официален медиен партньор на кампанията “Аз карам велосипед, последвай ме!”
Това е съвместна социалната инициатива между бизнеса, неправителствения сектор и медиите. Кампанията цели чрез позитивно споделяне да популяризира карането на велосипед в града като път към здравословния и по-качествен начин на живот.
Като посланици на кампанията се включиха: водещите Анна Ангелова, Ася Методиева и Мария Андонова - от обичаните сутрешни предавания на националния ефир, новинарите Спас Кьосев, Златимир Йочев и Филипа Иванова, както и ПР директорът на БНТ - Силвия Симова. Те споделиха своите позитивни послания, които съвсем скоро ще бъдат публикувани на официалния сайт на инициативата: http://maxeurope.eu/media/azkaram/
Като обществена медия БНТ винаги е била съпричастна с процесите и тенденциите в българското общество, сред които е и карането на колело в градска среда. То има неоспорими здравни и екологични ползи, но крие и рискове, свързани с придвижването на велосипедистите, които също са пълноправни участници в движението. Националната телевизия отдавна е ангажирана с каузата безопасност на пътя. Доказателство за това е кампанията на БНТ "Спри, детето запази!", която вече трета година учи деца и родители - пешеходци и шофьори - да бъдат толерантни на пътя. Нейно естествено продължение е подкрепата на инициативата “Аз карам велосипед, последвай ме!“.
Заедно с лицата на БНТ броят на посланиците „на велосипеди“ става близо 25.Сред тях са множество актьори, певци, спортисти, журналисти и бизнесмени: Ивайло Захариев, Стойко Сакалиев, Милен Цветков, Рут Колева, Крум Савов, Орлин Павлов, Мария Гроздева, Дидо от Д2, Митко Павлов, Деян Донков, Поли Генова, Станка Златева, Димо от P.I.F. и др. Те дават пример за малката промяна в ежедневието, с която може да бъде поставено началото и на голяма промяна към по-здравословен и щастлив живот.
На сайта можете да прочетете „Историите с велосипед“ и на останалите „Посланици на колела“, които до този момент се присъединиха към инициативата.
********* “Аз карам велосипед, последвай ме!” е социалната инициатива на CSR Bulgaria и MaxEurope и цели чрез позитивно споделяне да популяризира карането на велосипед в града като път към здравословния и по-качествен начин на живот. Кампанията започна с “Историите с велосипед” от известните личности – посланици.
България често попада на челни места в класациите за най-неспортуваща нация, най-болна нация, най-затлъстяваща нация. Статистиката сочи, че 78% от българите не спортуват, 51% осъществяват лека физическа активност, но това не е достатъчно, за да решим тези здравословни проблеми.
Парадоксално е, че България е 6-тата страна в ЕС по производство на велосипеди, но е на дъното на класацията, когато става въпрос за каране на велосипед в града или като спорт.
Кампанията „Аз карам велосипед, последвай ме!“ има за цел да даде пример за малка промяна в ежедневието, с която може да бъде поставено началото и на необходимата голяма промяна.
За целите на кампанията е създаден и специален Наръчник на велосипедиста, който се разпространява като безплатна книжка по време на събитията, които са част от кампанията, а може да бъде и изтеглен онлайн от уебсайта на CSR Bulgaria.
|