Новини -
Общ характер
|
Сряда, 21 Май 2014 15:56, Фондация за децата в риск по света |
„През декември 2013г. програмният екип на Фондацията пристигна за откриване на Библиотеки на играчките в Семейно-консултативните центрове в Шумен, Нови Пазар и Велики Преслав” – Емилия Кърджилова, Изпълнителен директор на Фондация за децата в риск по света. Дейността на Семейно-консултативните центрове е насочена към превенция на изоставянето на деца чрез предоставяне на услуги на семейства в общността. Новите Библиотеки на играчките представляват ресурс за семействата в тези общини, който подпомага ранното детско развитие.
Образователните играчки, произведени от Beleduc Toy Company бяха подредени още при пристигането си на нови рафтове като наред с тях бяха разработени и предоставени референтни карти, описващи предназначението на съответните играчки и ролята им за отделните области на детското развитие. Екипът на трите центъра присъства на регионална работна среща, в която се обсъдиха целите на проекта и неговата реализация. Беше обучен и в умения за водене на уъркшоп за родители и полагащи грижи в пет модула на тема „Игра и игрови дейности”.
Обучителната програма на Библиотека на играчките е насочена към родители и полагащи грижи от региона на Шумен, срещащи трудности в образованието като ги учи за важната роля на играта в детското развитие. Чрез серия от игри, семинарът стимулира най-напред собствената игривост и желание за игра на възрастните, за да могат да предадат знания и умения на своите деца. Първоначалният тренинг включва четири модула: Детско развитие, Наблюдение на играта на детето, Предоставяне на подкрепа и Позитивно насърчаване. Използват се снимки и други визуални материали, които да подпомогнат родителите или полагащите грижи да споделят своите познания и да ги разширят чрез дискусия и експериментални игрови дейности.
Местният екип беше обучен и в използване на инструменти за оценка на детското развитие като Child Behavior Checklist (Въпросник, изследващ детското поведение), които подпомагат разбирането за индивидуалните нужди на всяко дете. Тези инструменти извеждат важни данни за поведението на деца от български и ромски общности и служат за разработване на бъдещи програми за действие. През първите три месеца от стартирането на проекта, Библиотеките бяха посетени от сто и три деца и четиридесет и осем семейства. През следващите месеци Библиотеките ще бъдат адаптирани за мобилна работа и със семейства, живеещи в отдалечени общини.
  
|