„Мост към бизнеса“: Всички печелят! ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Избрано
Понеделник, 12 Юни 2017 12:21, CSR BG


„Толкова време търсих работа и не успях – въпреки квалификацията ми, въпреки висшето ми образование. Оказа се, че това не е достатъчно. А всъщност човек трябва да прави това, в което наистина е добър и в което му върви“. Това казва Анелия Илиева, една от деветнадесетте млади специалисти, които преди няколко години минаха успешно през тримесечните стажове, организирани в рамките на пилотния проект „Мост към бизнеса“ и които впоследствие получиха  предложение за постоянна работа в частния сектор.

 

Но защо млад, образован и квалифициран човек трябва да се реализира на пазара на труда чрез някаква стажантска програма, би се запитал всеки непредубеден. Отговорът е неочакван: Анелия, подобно на останалите млади специалисти - участници в проекта, е от ромски произход. В българските условия се оказва, че този произход доста често има по-голяма (при това – негативна) тежест от образованието и квалификацията.

 

Според едно неотдавнашно изследване на Европейската комисия близо 25 на сто от ромите в България смятат, че техният произход е причината да не бъдат наети на работа. Нещо повече – у нас все още може да се срещнат обяви за работа, в които се посочва изрично, че за тях не могат да кандидатстват роми. В най-добрият случай младите и образовани роми работят на такива позиции в обществения сектор, които не съответстват на тяхната квалификация.


В опит да преодолее тази дисбаланси Институт „Отворено общество“ – София, заедно с Фондация Аутономия от Унгария (страна, която се сблъсква с аналогични проблеми) и Централноевропейския университет, реши да продължи и да доразвие Програма „Мост към бизнеса“ . Програмата хвърля мост между пазара на труда в частния сектор и образовани роми от България и Унгария, които се стремят към качествени работни места в равностойна среда.

„Аз и екипът, който ръководя, подкрепяме тази програма. Намирането на качествени и мотивирани служители е част от задълженията ни да поддържаме качествена медицина. Това население на България [ромското - бел. ред.] и тази група млади специалисти са важни“, казва д-р Методи Янков, управител на МБАЛ „Сердика“. „Това е още един начин да привлечем към нашия голям екип млади и ентусиазирани хора“, казва от своя страна Цвета Маринова от ЧЕЗ България. 

ЧЕЗ, МБАЛ „Сердика“, заедно с "Карлсберг България" АД, Обединена Българска Банка, "3Д Софт Сълюшънс" ООД, "Еко Офис БГ" ЕООД, "Ай енд Джи Иншурънс Брокерс" ООД, "Данон Сердика" АД и др. бяха партньори на „Мост към бизнеса“ в първото му издание. Амбицията на екипа на Програмата е този списък да се разшири и обогати. Компании като Сирма Солюшънс АД, Индъстри уоч, Efficiency ООД и и други партньори като CSR Bulgaria вече протегнаха ръка на „Мост към бизнеса“. 

„Отварянето на частния бизнес към образованите и квалифицирани младежи от ромски произход е от полза не само за непосредствените участници в Програмата“, казва Димитър Димитров от Институт „Отворено общество“ – София, който е и мениджър на „Мост към бизнеса“. „Нашият екип не само ще съдейства безвъзмездно на партниращите компании за наемането на хора от уязвими групи, както и за включването на бизнеса в мрежи от социално отговорни и солидарни компании, но и ще му осигури адекватни консултации за кандидатстване по европейски проекти“, допълва той. 

С други думи, в „Мост към бизнеса“ всички печелят. 

Ако сте частна компания и искате да се присъедините към Програма „Мост към бизнеса“, можете да попълните Меморандума за сътрудничество и да го изпратите на адрес Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Още за Програмата можете да научите тук

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..