https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Добрината като фирмена политика ПДФ Печат Е-мейл
Сряда, 30 Септември 2015 00:03, CSR News


Или как компании ангажират служителите си в доброволчески каузи

 

Големите корпорации в световен мащаб вече виждат положителния ефект от внедряване на инициативи със социално значим характер. Броят на фирмите, които разработват социални програми, е нараснал с 50% за последните шест години, сочи проучване на Комитета за насърчаване на корпоративната филантропия*. Постепенно „заразно“ добрите каузи навлизат и в по-малките предприятия.

 

 

Чуждестранни изследвания показват, че доброволчеството, например, насърчава емоционалната връзка на служителя с компанията, с нейната идентичност и култура. Подобни инициативи генерират целеустременост в екипа, като мотивират служителите да се чувстват част от цялото, двигател за положителни промени.

 

 

Международни изследвания** сочат, че за 39% от служителите доброволстването е довело до по-добро разбиране на ценностите на компанията и нейната мисия, а 43% вярват, че инвестирането в социални проекти помага на компаниите да постигнат своите бизнес цели.

 

Проучванията доказват, че служителите, които доброволстват, са по-склонни да препоръчат компанията на други хора. Същевременно атмосферата в предприятията се освежава, като се пораждат общи емоции и истории в екипа.

 

Доброволстването ангажира служителите емоционално и интелектуално. Фирмите, които внедряват такива социални каузи, по-често се радват на екип, който вярва, че може да въздейства на заобикалящата го среда и който е способен да отстоява позицията си и да се развива.

 

Това мотивира и една българска компания вече четвърта година да организира Ден на доброволчеството. На 12-ти септември 2015-та Овергаз провежда шестата по ред инициатива на 25 места в цялата страна.

 

354 служители на компанията „озаряват” с добри дела цялата страна. От компанията обясняват, че доброволчеството е една от каузите им за създаване на общност, противодействие срещу отчуждението и безразличието. Те се превръщат в традиция за газовото дружество, която с времето прераства в необходимост и за екипа.

 

В работната септемврийска събота служителите на Овергаз с усмивка се заели да почистят, освежат и помогнат за положителната промяна в 18 български града. Добрите каузи привличат и семействата на част от работещите в компанията, които също дарили труд, енергия, време, доброта и сърце за социалните каузи.

 

В Асеновград служителите почистили района около параклиса "Св. Трифон". В Бургас те се погрижили за плажната ивица, а във Варна за района около „Аладжа манастир“. В София усилията на участниците били насочени към почистване след основен ремонт в Дневния младежки център „Свети Мина – 2” в квартал „Младост”, в Кремиковския манастир "Св. Георги Победоносец" и в читалище „Витоша” в квартал „Павлово”. Доброволците освежили и двора на Боянската църква, Ботаническа градина при БАН, Игликини поляни в Природен парк „Витоша“ и района около Панчарево и Кокаляне. Служителите спасили и част от храната за хора в нужда в Българската хранителна банка и се погрижили за четириногите приятели от приюта за кучета в Богров.

 

Това са само малка част от каузите, на които работещите в Овергаз вече четвърта година посвещават своето време и труд. От компанията се надяват техният пример да „зарази” още повече фирми у нас, защото промяната на средата, в която живеем, зависи от общите ни усилия.

 

Корпоративното доброволстване в България прави своите първи крачки, но положителната следа от тях вече е факт. Както е казал преди повече от век руският писател Максим Горки – „най-превъзходната длъжност е да бъдеш човек на тази земя".

 

_______________________________________________________________________________________________

* Committee Encouraging Corporate Philanthropy

** ISCTE Lisbon University Institute, Lisbon, Portugal and Polytechnic Institute of Leiria, Portugal

Powered by Web Agency