Четиридесет и осем граждански организации от цялата страна заявиха желание да развиват социално предприемачество ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Общ характер
Петък, 27 Юни 2014 12:14, Български център за нестопанско право (БЦНП)


Награждаването на най-добрите бизнес планове на НПО, февруари 2014


Програмата за социално предприемачество на неправителствени организации 2014/2015 стартира в края на май с процедура за набиране участници. До 20 юни бяха подадени 48 кандидатури на граждански организации от цялата страна, които искат да развиват или вече развиват стопанска дейност в подкрепа на своята мисия и цели.

Инициативата се организира за трети пореден път от Българския център за нестопанско право, Програмен и аналитичен център за европейско право и Фондация УниКредит с подкрепата на Фондация „Америка за България“ и стимулира неправителствените организации да намерят пресечните точки между собствените си социални цели и принципите на икономическата ефикасност и ефективност.

Най-големият брой заявления и тази година идва от София - 24 кандидатури. Следват Варна и Бургас, съответно с 4 и с 3 кандидатствали организации. Желание за участие са заявили още както организации от големи градове (Пловдив, Ловеч, Габрово, Шумен, Сливен, Кюстендил, Перник), така и от по-малки населени места (Димитровград, Левски, Созопол, Стрелча, Троян, с. Долни Вадин, с. Връв, с. Лесичово). Половината от организациите нямат опит в развиването на стопанска дейност, а всички те ангажират доброволци в активностите си.

Идеите за развитие на свързана стопанска дейност, описани от кандидатите, могат да бъдат групирани в няколко области:

 

  • създаване и продажба на продукти/услуги: работилница за свещи и глинени изделия, ателиета за традиционна керамика, за сувенири от природни материали, за органични сапуни, за уникални текстилни аксесоари, работилница за специализирани артикули за градина от рециклируеми материали, производство на макаронени изделия, цех за бетонни, каменни и мраморни изделия, зоомагазин, курсове за самозащита, студио за масаж, рекламно-издателски център и други подобни;
  • услуги за специфични групи: предоставяне на специализирани образователни услуги за деца, обучителни програми за деца и млади хора и социални услуги за хора от различни уязвими групи (социална пералня, социална кухня);
  • on-line магазини за услуги и продукти и интернет платформи за споделяне на ресурси и предоставяне на експертна подкрепа.

 


Предстои до края на август комисия да разгледа кандидатурите и да избере участниците в програмата, които ще получат шанса да се конкурират за наградния фонд от 30 000 лева.

В края на септември и първата половина на октомври 2014 ще бъдат организирани обучителни семинари, на които избраните НПО ще се запознаят  с основните теми, свързани с развитието на една идея и подготовката на бизнес план и с примери за успешен социален бизнес в България. След това организациите ще имат възможност да развият идеите си в бизнес планове с подкрепата на консултантите на програмата.

В последната фаза на програмата за социално предприемачество всеки от участниците ще може да се включи в конкурса за най-добър бизнес план на НПО, в който трите най-добри проекта ще си разделят наградния фонд, осигурен от Фондация УниКредит и Фондация „Америка за България".

Повече за предходното издание на Програмата за социално предприемачество на НПО и победителите в него може да намерите тук.

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..