https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Проект за Бузлуджа бе подкрепен в Брюксел ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Общество
Петък, 26 Февруари 2016 15:50, CSR News

 

Проект за опазване на паметника Бузлуджа бе представен и подкрепен в Европейския парламент в рамките на кръгла маса „Съвременно наследство в риск“ на 23-ти февруари. Темата развълнува експертите и публиката и предизвика изключителен интерес. Чуждестранните участници останаха изумени от съществуването на забележителната сграда, непозната за Европа и изявиха подкрепата си към проекта на арх. Дора Иванова „Бузлуджа – паметта на времето“. Младата архитектка работи за опазването на паметника и предлага превръщане на монумента в музей на националната памет, разказващ историята на България от античността до днес.

 

 

Кръглата маса бе организирана от евродепутата Момчил Неков и в нея участваха специалисти от България, Румъния,  Германия, Белгия и Холандия. Сред експертите беше г-жа Снежка Михайлович - генерален секретар на Европа Ностра, организацията с най-дълги традиции и изключително влияние за опазване на културното наследство в Европа. Тя потвърди становището на младата архитектка, че при Бузлуджа не става въпрос за партиен, а за национален въпрос, въпрос за опазване на културните ценности на България, а респективно и на Европа. Г-жа Михайлович и г-н Пиет Ясперт, заместник-президент на Европа Ностра, изразиха подкрепа относно инициативата за опазване на Бузлуджа и обърнаха внимание на качествата на монумента, които биха му отредили място сред 7-те най-засташени паметника в Европа. Реномираната европейска надпревара „7-те най-застрашени“ на Европа Ностра представя най-ценните застрашени паметници на културата и провокира широко инвеститорско и туристическо внимание.

 

На събитието Международния съвет за паметниците на културата и забележителните места – Икомос беше представен от четирима архитекти, между които др. Анке Заливако, експерт по съвременно архитектурно наследство. Темата за архитектурата от втората половина на 20-ти век набира все повече значение като общо наследство и част от идентичността на страните от източна и централна Европа, разясни др. Заливако. В същото време това европейско наследство не е представено в листата на ЮНЕСКО. Тя подчерта, че България е поставена пред уникален шанс да бъде първата в това, защото имено Бузлуджа е изключителен пример за периода и притежава всички необходими качества да се превърне в паметник от световно значение, което би било първа крачка към възможности за финансиране и световен интерес към сградата.

 

Тук е момента да припомним, че проф. Хаспел – директор на Института за опазване на паметниците на културата в Берлин и президент на Икомос Германия изрази сходно становище по време на посещението си на Бузлуджа през август миналата година и заяви сериозния потенциал на паметника да получи статут на световна ценност от листата на ЮНЕСКО. Нека изясним, че Икомос и Европа Ностра са официални консултанти на ЮНЕСКО във връзка с прилагането на Конвенцията за световно наследство.

 

Повече информация за проекта „Бузлуджа – паметта на времето“ може да намерите на www.buzludzha-project.com

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..

Маркетингът с кауза е инициатива на бизнеса и организациите с идеална цел, но резултатите и неговият успех са в ръцете на всеки един от нас

Концепцията за Корпоративна социална отговорност (КСО) възниква в Съединените щати през 60-те години на ХХ в. в резултат на дебати за социалното поведение на многонационалните корпорации. Първият в историята доклад...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..