https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Шест идеи - победители от Social Innovation Challenge влизат в Академия за социална промяна ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Общество
Вторник, 03 Юни 2014 20:21, CSR News

След като над 140 ентусиазирани променотворци взеха участие в Предизвикателството за социална промяна /Social inoovation challenge на Фабрика за идеи в цялата страна и десетки екипи от единомислещи се развършаха из страната, решавайки реални проблеми. Жури избра шест от идеите, които ще получат не само менторска подкрепа, но и стипендия за участие в Академия за социална промяна, в която лектори и социални иноватори от България и света ще бъдат на тяхно разположение и ще помогнат на младите екипи да поставят България на световната карта на социалните иновации и социалното предприемачество.


Това ще бъде вторият випуск на Академия за социална промяна, където променотворците учат как на практика да са глобално адекватни и ефективни, когато искат да решат сериозен социален проблем. Тази година поради големия интерес ще има три потока Академици. Всеки, който се чувства променотворец или changemaker,  може да кандидатства за второто и третото издание на Академията за социална промяна тук.

Първата Академия ще бъде в Пловдив от 5ти до 8ми юни и в подкрепа на кандидатурата на града за европейска столица на културата през 2019 с партньорството на Фондация „Пловдив 2019”. Специално събитие в рамките на пловдивската Академия ще покаже иновативен подход за катализиране на гражданска креативност за решаване на градските предизвикателства като размеши променотворци, общинари, журналисти, представители на креативните професии в нейерархичен диалог за надграждане на идеи. Форматът се казва World Cafe и дава възможност за минимално време, максимално много хора да формират оптимални по качество идеи по даден проблем.

 

Академиите в Бургас и Враца ще раздвижат югоизтока и северозапада съответно през септември /04-07.09.14/ и октомври /02-05.10.14/. Академията e пътешествие – буквално и преносно - в което развиваш потенциала си да осъзнаваш и влияеш на процесите за позитивна социална промяна. Уникалната, разработена от Фабрика за идеи, методология се гради на международния опит на организацията с програми като Lead International, Theodor Heuss Kolleg, Social entrepreneurship Center at University of the Pacific, Opportunity Collaboration и много други, посветени на системната, ориентирана към човека промяна, обучителни програми.

Академията има невероятната сила да създава пространство за раждането на смели нови визии и да дава крила на тези, които имат смелост да ги случат. Сесиите със социални предприемачи от цял свят, лектори и ментори от страната и чужбина, комбинацията от техники, прави методологията изключително важна подкрепа за стартиращи социални иноватори.

Благодарение на Фабрика за идеи и Академията им за социална промяна се родиха бургаската организация „Хамалогика”, проекта „О-о” и радио „Землянка”, Невидимият Женски пазар и др. Академията създава безценна общност от хора, любопитни да поемат по пътя на отговорността и приключението да променят света и страната, в която живеем, към по-добро. Това са хора, които виждат в онова, което другите наричат „проблем“, възможност и стимул за креативни иновативни решения и активно си взаимодействат и помагат по този вълнуващ път.

 

Балканите и специално България имат невероятния шанс да са място на ежедневна креативност в решаването на заливащите ни отвсякъде проблеми и вместо като трудност, ние решихме да погледнем на това като на възможност.” споделя основателят на Фабрика за идеи и Предизвикателството за социална промяна - Янина Танева.

Поредицата от събития се казва CHANGEIS.bg и е мотивирана от желанието за промяна, описано в Манифеста на Фабрика за идеи и ще завърши с международния форум за социални иновации - Empatheast, където практици от цял свят ще подкрепят български идеи с техен опит, менторство и know-how.

Целта е да бъде катализирана промяна, генерирана от хората за самите хора, в една ситуация, в която почти 2 милиона българи живеят под прага на бедността, а милион други не са много над този праг. Докато младите хора обаче не видят в тази тема своя мисия и не разберат,че имат силата да го променят, истинска промяна е немислима, както се вижда и по настоящата ситуация.

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Новини България

WWF КОЛЕДНА МИСИЯ: 3000

ТЪРСИМ 3000 ДАРИТЕЛИ ЗА ПРИРОДАТА С WWF     ИЗГУБЕНАТА ХАРМОНИЯ МОЖЕ ДА БЪДЕ ВЪЗСТАНОВЕНА Мисията на WWF е да се грижим за заобикалящата ни среда и хората да живеят...

Околна среда и Екология | WWF

Прочети..

„Тази Коледа чудесата правите вие“ - различна и интерактивна Коледна кампания

Стартира благотворителната кампания „Тази Коледа чудесата правите вие“ на фондация „За Нашите Деца“. Петото издание на инициативата цели да ангажира и вдъхнови служители на големи и малки компании в подкрепа...

Общество | CSR News

Прочети..

IBM подкрепя икономическото развитие, образованието и здравеопазването в България

Мисията на IBM Corporate Service Corps стартира в България за първи път София, 16 октомври 2017 г. – IBM обяви днес началото на първата по рода си IBM Corporate Service...

Общество | CSR News

Прочети..