Майкрософт България обединява ученици от цялата страна в първия „Манифест за безопасен интернет” Печат
Новини - Образование и Наука
Сряда, 12 Май 2010 02:00, Microsoft
Млади хора от Детския съвет към ДАЗД, младежката организация Български детски и младежки парламент (БДМП) и множество гимназии ще провокират връстниците си по темата за виртуалната безопасност

 

Майкрософт обяви онлайн платформата си „НетАларма”, естествено продължение на дългогодишните усилия на компанията за насърчаване на сигурно и отговорно поведение в световната мрежа. Тази година във фокуса са най-активните онлайн потребители – младежите. В рамките на инициативата, млади хора на възраст между 14 и 19 години от всички 28 области в страната ще имат възможност да се включат в проекта, като създадат свой „Манифест за безопасен интернет” и го публикуват на сайта на кампанията – www.netalarma.bg.

Пресконференция Нет Аларма

Проектът „Манифест за безопасен Интернет” дава възможност на членовете на Съвета на децата към Държавната агенция за закрила на детето да споделят своите идеи за използване на мрежата. Съветът на децата ще се включи активно в кампанията на Майкрософт България, чрез предоставянето на областни координатори в 28-те области на страната. На последното си заседание членовете на Съвета на децата споделиха изключително интересни идеи за включване на своите връстници и родители в изпълнението на проекта по места. „Вярвам, че най-добрите идеи за информиране на връстниците и възрастните ще дойдат от децата. Световната мрежа не е заплаха, а възможност, която трябва да се използва разумно и с правила. Правилата за ограничаване на вредното съдържание в интернет трябва да се обсъждат с децата, за да не бъдат възприемани като „забрани и ограничения”, а и за да имат траен ефект върху отговорното онлайн поведение”, заяви Калин Каменов, заместник-председател на Държавната агенция за закрила на детето.

Благодарение на партньорството с ДАЗД, както и асоциация „Български детски и младежки парламент”, в цялата страна ще бъдат организирани групи за дебат, водени от самите ученици. „Нашата цел е да привлечем много млади хора от цялата страна да се включат в проекта и да обсъждат, споделят и анализират поведението си в интернет и стъпките за сигурност, които предприемат. „Манифест за безопасен Интернет” има амбицията да бъде своеобразно огледало пред българската общественост, институции и медии за стремежа на младите хора към общуване в сигурна онлайн среда”, сподели Огнян Киряков, генерален директор на Майкрософт България.

В рамките на два месеца, в „Манифест за безопасен интернет” могат свободно да се включат ученици от цяла България, като регламентът за участие е публикуван на www.netalarma.bg. Начело на проекта застават учениците от Националната гимназия за древни езици и култури „Константин Кирил Философ", които вече са подготвили и качили своя пилотен проект на сайта. „След дълги вътрешни и външни противоречия, относно смисъла и структурата на казаното от нас, стигнахме до компромис и претворихме това в текст, надявайки се максимално да изчерпим темата за правилата в интернет пространството. Надяваме се нашите идеи да са интересни и да послужат за основа на обширен обществен дебат”. С тези думи учениците от НГДЕК провокират своите връстници да споделят мнение за онлайн ежедневието си и опита, който най-активните потребители натрупват във виртуалната среда.

За онлайн дискусии и мнения по темата за безопасен интернет, е създадена страница на кампанията в социалната мрежа Facebook – Нет Аларма.

Майкрософт и безопасността в интернет

Изследване на Майкрософт, проведено сред 14,181 потребители в 11 европейски държави, потвърждава нуждата от повече обучения и публични дискусии по темата безопасност в интернет. Резултатите разкриват обезпокоителни пропуски по отношение на онлайн сигурността на младите хора.

79% от тийнейджърите използват активно социални медии;

43% от тийнейджърите вярват, че е напълно безопасно да споделят лична информация онлайн;

Почти половината (44%) от тийнейджърите в ЕМЕА публикуват в онлайн пространството информация за училището си, а повече от 12% дават информация за домашния си адрес;

59% от родителите са убедени, че децата им взимат нужните мерки за защита относно информацията, която споделят в онлайн пространството;

46% от децата са отговаряли на съобщения от непознати в интернет от чисто любопитство;

Две трети (66%) от тийнейджърите смятат, че родителите не правят нищо, за да ги ограничат или контролират в интернет;

40% от родителите в Европа потвърждават, че не контролират действията на своите деца в интернет.

В България вече 5 години компанията работи усилено в посока образование и формиране на отговорно онлайн поведение сред различните групи онлайн потребители – малки деца, техните учители и родители.

Резултати до момента:

Проведени са 40 регионални семинара, в които са участвали над 2500 начални учители в периода 2007-2010;

Локализирана е образователната програма на Майкрософт за безопасен Интернет, на разположение на www.netalarma.bg

Виктория Керин записа песен, посветена на кампанията

Информационни материали за безопасен интернет, както и специално заснетият от Майкрософт България филм „Сърфирам безопасно”, са поместени в учебните помагала по Информационни технологии за 1-4 клас, издадени в 40 000 тираж;

Филмът „Сърфирам безопасно”, произведен в рамките на кампанията за безопасен Интернет, е вложен като диск в Помагалото по информационни технологии за трети клас на издателство ИЗКУСТВА с тираж 4 000 броя и от своя страна се разпространява до над 200 училища в цялата страна.

Благодарение на 2428 участника в кампания „Осмото правило” са създадени правила за най-малките потребители и техните родители, които могат да бъдат намерени на сайта на кампанията www.netalarma.bg За своята креативност бе наградена 12-годишната Здравка Иванова от НУИ "Панайот Пипков" в Плевен. Със своето предложение „Уважавай всички във виртуалния свят, но се доверявай само на тези, които истински познаваш”, тя спечели голямата награда в състезанието - преносим компютър с Windows и пакета бизнес приложения Microsoft Office.

Източник Майкрософт

Powered by Web Agency

 

Още статии от Microsoft :