Към месец август 2015г:
|
Към месец август 2015г:
|
“Аз карам велосипед, последвай ме!” е социална кампания, която цели да популяризира карането на велосипед в града като път към здравословния начин на живот, с надеждата това да стане част от ежедневието на повече хора в България. Проектът се реализира съвместно от бизнеса, неправителствения сектор и медиите, в лицето на MaxEurope, CSR Bulgaria и maxbike.bg и с помощта на още много партньори и посланици на каузата.
Парадоксално е, че България е 6-тата страна в ЕС по производство на велосипеди, но е на дъното на класацията, когато става въпрос за каране на велосипед в града или като спорт. Ние вярваме, че малките стъпки водят до голямата промяна. Затова си поставихме за цел с кампанията „Аз карам велосипед, последвай ме!“ да дадем пример за една такава малка промяна в ежедневието ни. Искаме да дадем своя принос за по-добър и по-качествен живот на българите.
Кампанията ще стартира през май и ще продължи до юли, като има за цел да бъде дългосрочна и да продължи и занапред. Същността й се състои в това да популяризира ползите от карането на велосипед и да отправи послание повече хора да използват велосипеда като средство за придвижване, за спорт и отдих. Искаме да дадем пример за подражание, като на своя страна имаме Посланици на велосипед - известни личности, които подкрепят каузата или вече са превърнали карането на велосипед в начин на живот и така поддържат форма. С тяхна подкрепа ще бъдат проведени фотосесии и в рамките на кампанията и те ще разкажат своята история с велосипед. Паралелно на медийната кампания, в партньорство с Гери Турийска ще се състои и специално издание на „Пощенска кутия за приказки“. Посланиците на кампанията ще прочетат най-добрите есета, посветени на любовта към велосипеда, които ще бъдат подбрани чрез конкурс.
Известните личности, които вече ни подкрепиха:
Официални медийни партньори на кампанията:
Историята на Макс Европа започва през 1996 година, когато първият и най-голям член на семейството, Макском е основана като търговска фирма. Компанията продава велосипеди под марката „Sprint” и детски стоки под марката „Chipolino” и „Baby Max”. Компанията се разраства бързо и само след няколко години стартира собствено производство в Пловдив. Много скоро производството на велосипеди става по-голямо от нуждите на България и те намират свои клиенти в цяла Европа, където стават референт за стил, качество и надеждност.
Отделът, отговорен за „Chipolino” и „Baby Max” също се разраства и през 2007 година управлението на брандовете се поема от нова и самостоятелна компания, наречена Чиполино ЕООД. През същата година завършва и строителството на нова производствена база, най-голямата в страната.
През 2009 година Макском продължава с експанзията като придобива компанията Shockblaze, производител на велосипеди от Тревизо, Италия. Това обединение създава и нова марка велосипеди, Ferrini. Управлението на порасналото портфолио марки налага създаването на нова структура и така през 2010 година е създадена холдинговата структура Макс Европа.
Днес Макс Европа е сбъднатата мечта на своя основател, Максим Митков. Той продължава да управлява компанията, но сега идеите и ценностите на Макс Европа се споделят и от членовете на неговото семейство, които управляват дружества в състава си. Като семейна структура, холдингът полага много грижи за средата, в която работи и като свое мото за корпоративна социална отговорност е избрал думите на Уилям Форд-младши:
Усилията на Макс Европа в тази насока са свързани с:
|
|
|
Община Пловдив и Район Тракия | ||
|
||
Асоциация на търговците на стоки за детето в България |
|
|
Колоездачен клуб "Несебър" | ||
|
||
Български колоездачен съюз | ||
|
||
Технически университет - София | ||
|
||
Сдружение "Азбукари" | ||
|
||
сп. „9 месеца” | ||
ДКЦ 2 - Пловдив | ||
|
||
АГ Болница „Шейново” | ||
|
||
УМБАЛ „Св. Георги” Пловдив |
||
|
||
ДКЦ „Св. Георги” Пловдив |
|
|
|
|
|
"Кой е по-по-най" |
|
|
|
||
БДФ |
||
Детски център „Сердика” гр. София |
|
|
BSS Media |
|
|
|
||
"Надежда за малките", гр. София и Виваком |
||
|
||
Асоциация Родители в гр. София |
||
|
||
„Асоциация Муковисцидоза” |
||
|
||
„Клиниката по детска нефрология” в гр. София |
||
"Ла Лече Лига" България | ||
Национален комитет по кърмене | ||
|
||
"Коланите спасяват" |
||
|
||
"Асоциация на пострадалите при катастрофи" |
||
|
||
Mall Plovdiv |
||
|
||
Mall Plovdiv; „Галерия Пловдив” |
||
Сдружение "Първи юни" |
|
|
Фондация "За нашите деца" | ||
|
||
САФОПАРТИ ООД |
||
Много различни фактори трябва да се вземат под внимание при избора на играчки и стоки за деца. Европейският съюз има стриктна регулация за критериите, на които трябва да отговарят детските стоки.
Маркировката СЕ не е марка за качество или знак за произход. Това е европейски знак, който се поставя върху продукта и/или опаковката на продукта като декларация за това, че конкретният продукт съответства на всички европейски изисквания за безопасност. Продуктите за деца, които трябва да бъдат маркирани със знак СЕ на видно място, както и символ дали играчката е за деца на възраст под 3 или над 3 години са всички играчки – механични и електрически. Наличието на знак СЕ е сериозна, но не и абсолютна гаранция, че продуктът е безопасен. Има случаи, при които търговците поставят знака в нарушение на нормативните изисквания. Установяването на нарушението е в правомощията на контролните органи.
Повече информация за маркировката СЕ можете да намерите тук.
Европейските стандарти за безопасност имат изисквания за издръжливост при определени натоварвания, за размери, за заключващите механизми, за липса на дребни елементи, поради риск от поглъщане, липса на остри ръбове, поради риск от нараняване, липса или в ограничени норми на редица химични елементи, които биха могли да доведат да имат последици за здравето на детето.
Стандартите за детските продукти изискват продукта да бъде маркиран с номера на съответния стандарт. Съответствието на продукта с предвидения за него стандарт е единственият начин производителят да докаже, че продуктът е безопасен и преминал различни тестове. Номерът на стандарта, маркиран върху продукта от производителя, означава, че той е изпълнил всички изисквания и е произвел безопасен продукт.
В случай, че производителят не е маркирал номера на стандарта върху избрания за покупка от Вас продукт, Вие може да поискате информация от консултант-продавачите на магазина, както и да Ви предоставят писмена декларация от производителя за съответствието на продукта със стандарта и неговата безопасност.
Прочетете повече за стандартите и възможностите да сигнализирате органите при забелязано нарушение
Високата цена и известната марка не винаги са гаранция за качество
Имайте предвид, че не винаги високата цена или известната марка на продукта, е гаранция, че той отговаря на всички изисквания и стандарти. При проверки, извършени в страните от Европейския съюз има установени редица несъответствия и при продукти, произведени от известни европейски и световни марки.
Какво означава „държава производител”?
Свикнали сме да четем етикети за прозход на държава като „Произведено в Китай, Виетнам, Тайван, Сингапур, Бангладеш, Индия и т.н.” Не е правилно на тези стоки да се гледа като на съмнителни или опасни продукти само, защото са произведени в страни от Далечния изток. Живеем в свят на глобализация и е време да преодолеем предразсъдъците, които имаме.
Важно е да разберем, че глобалният пазар се е променил и продуктите произведени в тези страни са надеждни и безопасни. Само, че много от търговците не искат да акцентират върху тази информация за прозхода и подвеждат потребителите с различни техники. Например, фирмите отбелязват върху етикетите си за произход държавата на регистрацията на марката, което не е нарушение, но не е и коректно, защото заблуждават клиентите.
Тук има и още информация за възможни трикове и заблуди
Избягвайте стоки „втора употреба”
Добре е да избягвате използването на продукти „втора употреба”, за да не излагате на риск безопасността на вашето дете. Естественото стареене на материалите, неправилното съхранение, видимите и невидимите повреди по конструкцията и материалите могат да доведат до по-сериозен проблем или увреждане на детето.
Освен това възможно е също продуктът вече да не отговаря на всички изисквания за безопасност. Те стават все по-строги, а европейските стандарти се развиват и променят динамично. Не купувайте стока „втора ръка”, чието упътване липсва. Не пренебрегвайте важната информация, която съдържат подробните указания за употреба, безопасност, начин на съхранение и възможни рискове. Не залагайте и на добрия външен вид – той не е гаранция за безопасността на продукта „втора употреба”.