https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Хранкооп Пловдив отваря занаятчийска кухня "Фермата" ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Околна среда и Екология
Понеделник, 29 Юни 2015 12:51, CSR News

 

Кварталът на творческите индустрии - Капана в Пловдив стана домакин на първото социално предприемачество за фермерски храни, задвижено от местната общност Хранкооп Пловдив и подкрепено от Общинска фондация "Пловдив 2019".

 

Занаятчийска кухня "Фермата" отваря официално врати на 2 юли от 18:00 часа на ул. Магура 1

 

За да разреши необходимостта от повече здравословни храни на пазара с повече реализирани биопроизводители и кулинарни занаятчии, "Фермата" дава кооперативно решение за тяхното обучение, производство, продажби и подготовка на следващо поколение предприемачи. Това е място за творчество и иновации, което комбинира малка кухня, магазин с щанд за приготвени храни и пространство за обучения. Младите фермери и кулинарни таланти без възможности вече ще могат да споделят общи ресурси, за да отговарят на нормативните изисквания, да се развиват и да предават нататък ценните си умения и знания.

 

"Стотици млади хора в България сърцато се занимават с устойчиво градинарство и автентично хлебарство, сладкарство, приготвяне на сирене, традиционна преработка на плодове и зеленчуци, пчеларство и други. Повечето от тях обаче имат сериозни затруднения за достъп до пазара поради сложна документация, липса на финансов капацитет и опит, както и заради неразвития пазар на местни храни.", споделя г-жа Гергана Кабаиванова, председател на Сдружение "Устойчиво общество", представляващо Хранкооп движението в България.

 

"Като цяло българското законодателство за храните се основава на индустриалния модел с твърде високи изисквания за малките производители, които налагат ненужни инвестиции и мониторинг, а домашното производство на храни е табу. Чрез споделянето на общо производствено пространство, процедури, ресурси, потребители и знания талантливите производители без възможности ще имат по-добри шансове за реализация. С този кооперативен проект ние създаваме условия те да следват мечтите си, осигуряваме им достъп до пазара, даваме им възможности да обогатяват своите знания и опит, както и перспективата да бъдат ментори на следваща генерация занаятчии", заключи тя.

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Новини България

WWF КОЛЕДНА МИСИЯ: 3000

ТЪРСИМ 3000 ДАРИТЕЛИ ЗА ПРИРОДАТА С WWF     ИЗГУБЕНАТА ХАРМОНИЯ МОЖЕ ДА БЪДЕ ВЪЗСТАНОВЕНА Мисията на WWF е да се грижим за заобикалящата ни среда и хората да живеят...

Околна среда и Екология | WWF

Прочети..

„Тази Коледа чудесата правите вие“ - различна и интерактивна Коледна кампания

Стартира благотворителната кампания „Тази Коледа чудесата правите вие“ на фондация „За Нашите Деца“. Петото издание на инициативата цели да ангажира и вдъхнови служители на големи и малки компании в подкрепа...

Общество | CSR News

Прочети..

IBM подкрепя икономическото развитие, образованието и здравеопазването в България

Мисията на IBM Corporate Service Corps стартира в България за първи път София, 16 октомври 2017 г. – IBM обяви днес началото на първата по рода си IBM Corporate Service...

Общество | CSR News

Прочети..