Български форум на бизнес лидерите връчи юбилейните Десети награди за отговорен бизнес Печат
Новини - Избрано
Четвъртък, 28 Февруари 2013 14:40, CSR News

 

Рекорден брой проекти се състезаваха за най-престижните отличия за КСО в България

На тържествена церемония, която се състоя снощи в Шератон София Хотел Балкан, бяха раздадени юбилейните Десети награди за отговорен бизнес 2012. Рекорден брой проекти се състезаваха за най-престижните отличия в сферата на корпоративната социална отговорност в България. За участие в конкурса бяха подадени 85 проекта от 49 организации от цяла България. Победителите бяха определени от независимо жури от 12 изтъкнати личности от областта на бизнеса, медиите, науката, правителствения и неправителствения сектор, а негов председател за четвърта поредна година бе Йорданка Фандъкова, кмет на София.

Наградените участници през 2013 г.
„Тази година Форумът на бизнес лидерите чества не само десетата годишнина на Наградите за корпоративна социална отговорност, ние честваме и 15-тата годишнина от създаването на нашата организация”, отбеляза Мария Шишкова - председател на БФБЛ, по време на откриването. „Бяхме създадени в трудни времена, по време на дълбока криза, по-страшна даже и от сегашната, и ето, че ние не просто оцеляхме – ние успяхме. Една от тайните на нашия успех е, че всеки следващ председател, всеки следващ управителен съвет градеше върху  успехите на предишните. Ние стъпвахме върху раменете един на друг, за да отиваме все по-нагоре. Това е и моето предизвикателство към следващото правителството – да се поучи от нашия опит”, каза още Мария Шишкова.

Призовете в петте категории „Инвеститор в човешкия капитал”, „Инвеститор в обществото”, „Инвеститор в образованието”, „Инвеститор в околната среда” и „Маркетинг, свързан с кауза” бяха връчени от председателя и заместник-председателя на Форума – Мария Шишкова и Зоя Паунова и от генералния спонсор на събитието Пощенска банка, в лицето на Димитър Шумаров, изпълнителен директор и главен финансов директор на Банката и Илияна Захариева, началник отдел „Корпоративни комуникации”.

Статуетката в категорията „Инвеститор в човешкия капитал” получи Мобилтел за проекта „Work-Life Balance” - част от дългосрочната политика на компанията за осигуряване на равновесие между професионалните задължения и личния живот на служителите. Втора награда бе присъдена на Нестле България за проекта „Програма за развитие на служителите”, част от стратегията на компанията за развитие на лидерските и професионални компетенции на служители на различни нива. С трета награда бе отличена Виваком за проекта „Vivacom Cares” - доброволческият клуб на Виваком. Той е създаден през 2010 г. и непрестанно набира нови съмишленици и умножава дейностите в страната.

Призът в категорията „Маркетинг, свързан с кауза” бе присъден на Ейвън Козметикс България за проекта „От любов към живота – AVON срещу рака на гърдата”. Той цели да наложи културата на профилактика и да осигури достъпна и модерна превенция за всички жени в риск. Подгласници в тази категория бяха Каменица, за проекта „Каменица ФЕНкупа” - най-големият турнир по футбол за непрофесионалисти в България, и АстраЗенека България за проекта „Заедно за здравето на жената с любов!” - инициатива в подкрепа на ранното откриване на рака на млечната жлеза чрез повишаване здравната култура и броя на жените, които приемат профилактиката като инструмент за борба със заболяването.

Голямата награда в категорията „Инвеститор в знанието” получиха от Анубис-Булвест за проекта „Електронни учебници” - електронни версии на учебниците за 1.-7. клас, които са достъпни безплатно и правят обучението лесно, забавно и ефективно за учители и ученици. АстраЗенека взе второ място с проекта „По-информирани, по-здрави!”, благодарение на който над 10000 пациенти, диагностицирани със заболявания в три области, са получили възможност за професионална консултация. Трето място в категорията получи Солвей Соди за проекта „Академия Иновация в действие”, с който компанията дава шанс на талантливи млади хора да разработят и реализират свои иновативни идеи.

Призът в категорията „Инвеститор в околната среда” бе присъден на bTV Медиа Груп за проекта „Да изчистим България за един ден”. Медията осъществи първото национално почистване в България, в което се включиха безпрецедентен брой доброволци – 322 000, а само за един ден бяха събрани 26 300 тона отпадъци и ликвидирани 530 незаконни сметища. Този приз отваря вратата на компанията и към Бизнес наградите за околна среда на Европейската комисия през 2014 г. в Брюксел. Втора награда бе връчена на Кока-Кола България. Отличието е за проекта „Моят Зелен Град 2012” - устойчива ежегодна инициатива за опазването на околната среда, с фокус върху образованието и превенцията, която цели да покаже как с малка грижа всеки може да повлияе върху опазването на природата в градска среда. Трето място грабна Англо-aмериканско училище (ААУ) за проекта „Най-екологичната училищна сграда в Централна и Източна Европа. ААУ инвестира 13,5 млн. евро, за да създаде уникална среда и общностен център, който демонстрира принципите на устойчивост и учи учениците да бъдат отговорни бъдещи лидери.

Голямата награда в категорията „Инвеститор в обществото” беше връчена на Болкан Минерал енд Майнинг, дъщерно дружество на Дънди Прешъс Металс, за проекта „Ада тепе – история и настояще”, който цели пълното спасително археологическо проучване на златодобивен рудник на възраст от 3500 години - най-ранната известна златна мина в Европа. Каменица бе отличена с второ място за проекта „Алкохолът е лош шофьор”. Той се утвърди като най-голямата КСО платформа в областта на пътната безопасност, провокира интереса и активното участие на обществото и медиите и спечели доверието на държавните институции. Трето място в категорията бе отсъдено на Мобилтел за проекта „Приеми дете. Създай бъдеще!” - проект в подкрепа на приемната грижа и нейното развитие.
членовете на журито на Наградите
Тази година наградата ENGAGE бе връчена на Хюлет-Пакард България. Нейният носител се определя от Международния форум на бизнес лидерите - Великобритания, и отличава компаниите, които успяват да ентусиазират и привлекат всички свои служители в социално отговорните си дейности. Н. Пр. Катрин Барбър, заместник-посланик на Великобритания в България, връчи наградата, произнасяйки поздравително слово на български език.

Еврофутбол получи специалната награда “Най-добра социална политика на малко или средно предприятие” за проекта "Печелиш и помагаш“. Той от години подкрепя различни спортни, здравни, културни и социални каузи. Чрез него са били реализирани 15 кампании, като за 2012 г. това са програмите „Спортни таланти” и „Готови за успех”. Наградата връчи Дончо Барбалов, заместник-кмет на Столична община.Той поздрави Форума за организирането на Наградите за отговорен бизнес, като отличен инструмент за стимулирането на тези, които реализират социално-отговорни проекти.

Членове на журито тази година бяха: г-н Тотю Младенов, министър на труда и социалната политика в оставка, Н. Пр. Джонатан Алън, посланик на Великобритания в България, Цветан Симеонов, председател на Българската търговско-промишлена палата, Божидар Данев, председател на Българската стопанска камара, акад. Дамян Дамянов, заместник-председател на Българска академия на науките, Таня Радочай, постоянен представител на УНИЦЕФ за България, Веселина Кавръкова, програмен ръководител на WWF България, Светла Костадинова, изпълнителен директор на Институт за пазарна икономика, Максим Майер, управител и редакционен директор на сп. „Мениджър”, Красимира Величкова, изпълнителен директор на Български дарителски форум, Елица Баракова, изпълнителен директор на фондация „Помощ за благотворителността в България”, и Десислава Тальокова, изпълнителен директор на фондация „Америка за България”.

Целта на Годишните награди за социално отговорен бизнес е да покажат, че успешният бизнес и инвестицията в обществото вървят ръка за ръка, както и да демонстрират най-добрите примери в подкрепа на тази идея. Критериите, въз основа на които бяха определени победителите, са полза за обществото, работа в партньорство с други организации, ангажираност на целия екип на компанията в осъществяването на проектите, продължителност и последователност на инициативата, новаторство и оценка от страна на обществото.

Повече от 300 представители на бизнес елита в България се събраха, за да научат кои са отличените социално отговорни проекти за 2012 и да аплодират победителите.

*************

Годишните награди за отговорен бизнес на БФБЛ са национални и за тях могат да бъдат номинирани компании от цялата страна, независимо от големината или сектора, в който работят.

Компаниите, които участваха с проекти, осъществени през 2012 година, са: АЕЦ Козлодуй, Англо-aмериканско училище, Анубис-Булвест, Асарел-Медет, АстраЗенека България, Аурубис България, Белла България, Би Ти Ви Медия Груп, Бизнес сдружение "Севлиево 21 век", БНП Париба, Болкан Минерал енд Майнинг, Виваком, Висше училище по застраховане и финанси, ГлаксоСмитКлайн Експорт, Делойт България, Джобтайгър, Ди Ейч Ел Експрес България, Еврофутбол, Ейвън Козметикс България, Загорка, Идеал Стандарт - Видимa, Ин Йор Хендс, Итали –Трифонови, Каменица, Кока-Кола България, Кока-Кола ХБК, Крестън БулМар, Ксерокс България, ЛГ Електроникс България, Майкрософт България, Международен женски клуб – София, МКБ Юнионбанк, Мобилтел, Мусала Софт, Нестле България, Огняново К, ОМВ България, Пощенска банка, Радисън Блу, Райфайзенбанк, Ронос, САП Лабс България, Сименс, Солвей Соди, Софарма, Тишман Мениджмънт Кампъни, Хюлет-Пакард България, ЧЕЗ България и Челопеч Майнинг.

Десетите годишни награди за отговорен бизнес се осъществиха с генералната подкрепа на Пощенска банка и с подкрепата на Технологика, Дънди Прешъс Метълс, Хюлет-Пакард България и Астра Зенека. Благодарим още за любезното съдействие на Кока Кола България, М3 Комюникейшънс, Ти Ен Ти България, Конгрес Инженеринг и Quarto квартет.

Медийни партньори са телевизия „bTV”, телевизия „Bulgaria on Air”, в. „Труд”, сп. „Мениджър”, Investor.bg, Darik Finance.bg, Econ.bg, Novinite.bg, сп. „Икономика”, сп. „Business Week”, b2b Media, Economy.bg, Jobs.bg, сп. „твоят БИЗНЕС”, сп. „Enterprise”, „Предприемач”, Kmeta.bg и CSR Bulgaria.

Годишните награди на БФБЛ са учредени през 2003 г. Целта им е да популяризират дейностите на компаниите с най-сериозен принос към корпоративната социална отговорност в България и да поощрят останалите фирми да развиват активна социална политика.

Българският форум на бизнес лидерите е асоцииран с Международния форум на бизнес лидерите и е водещата организация в България, която поощрява и развива корпоративната социална отговорност като задължителен елемент от работата на всяка компания. Членовете на Форума са успешни български и международни фирми и организации, които съзнателно спазват принципите, посочени в Стандарта за бизнес етика, изготвен от БФБЛ. Броят на компаниите, подписали и приели Стандарта като част от своята корпоративна политика, надвишава 1500 в цяла България.

 

 

 

Powered by Web Agency