CSR Bulgaria взе участие в семинара "Бизнесът и обществото – ръка за ръка" Печат
Новини - Избрано
Четвъртък, 10 Ноември 2011 17:07, CSR BG

 


“Бизнесът и обществото – ръка за ръка. Практики за корпоративна социална отговорност и връзки с инвеститорите в България” – това бе темата на четвъртия пореден обучителен семинар за студенти, провел се през първия уикенд от месец ноември. Темата на семинара провокира вниманието на над 130 младежи от 7 български и 2 чуждестранни университета. Въпреки силната конкуренция, за участие в престижния студентски форум бяха избрани 34 студенти от 7 български университета – УНСС, НБУ, СУ, ТУ София, ЮЗУ Благоевград, ИУ Варна, СА Свищов. Тази богата палитра от представители на различните висши училища в страната предостави възможност да се видят различни гледни точки по темата, както и да се стигне до оживени дискусии сред студентите от икономически, социални, политически и хуманитарни специалности.

Двудневният форум бе официално открит от г-н Ясен Георгиев, Изпълнителен директор на Института за икономическа политика, който накратко представи инициативата. Приветствени слова към участниците отправи и г-жа Ивана Нешева, представител на Фондация Ханс Зайдел, която очерта дейността на фондацията в България.

Следващата стъпка от задълбочаване на работата във форума бе 34-мата младежи да се запознаят и да научат по малко повече за всеки, чрез забавната и интерактивна игра “Ice-breaking – Paper Airplane Game”. След представянето на всеки един от студентите, вниманието им бе фокусирано върху интригуваща тематична видео сесия, която накара всички присъстващи да се замислят каква е отговорността на бизнеса и как той трябва да се отнася към глобалните проблеми. 

Първият панел на семинара започна с презентацията на г-н Калин Маринов, Изпълнителен директор на ИИП, който представи пред студентите някои основни понятия и дефиниции относно корпоративната социална отговорност и връзките с инвеститорите, както и обобщените резултати от техните бланки за изследване на онлайн страниците на водещи български и чуждестранни компании. След това вниманието на студентите бе провокирано от представянето на българската мрежа за КСО – CSR Bulgaria. Младият им и амбициозен екип в лицето на Борис Колев и Десислава Тодорова започна с извеждане на успехите си до момента, както и с трудностите, които са срещнали през първата година от създаването на мрежата. С дейността на Асоциацията на директорите за връзки с инвеститорите в България присъстващите запозна г-жа Даниела Пеева, Председател на УС на Асоциацията. Накрая на панела, студентите имаха възможността да чуят задълбочения анализ на проф. Бистра Боева по темата за българските измерения на корпоративното управление. От гледната точка на експерт, участвал в изработването на Националния кодекс за корпоративно управление, както и на университетски преподавател, проф. Боева представи на младите хора редица примери от практиката, помагайки им да разберат какви са принципите на Корпоративното управление в България. 

Освен лекционната част и оживените дебати, като много успешна практика на семинара са се наложили интерактивните задачи и работата по групи, които предоставят възможност на студентите да проявят своето творчество и креативност. В тази връзка, в края на първия ден, в рамките на 6 работни групи студентите работиха по казус, свързан с изготвянето на комуникационна кампания по повод Световния ден на водата – 22 март 2012 г., която евентуално да бъде приложена на практика от Рока България. 

Вторият ден от обучителния семинар започна с провокативна презентация от страна на г-н Веселин Симов, Мениджър маркетинг и продажби в Рока България, който ни накара да се замислим, че трябва първо да „съ-градим” себе си, за да „съ-градим” и едно социално отговорно общество. Г-н Симов ни запозна и с КСО политиката на компанията Рока, чрез представянето дейността на Фондация “We Are Water”, чиято основна цел е да създаде нова култура на потреблението на водата. Точно тук дойде и редът на представянето на резултатите от работните групи по поставения им казус. Студентите бяха вложили голям ентусиазъм и креативност в изпълнението на задачата, в резултата на което всяка една от предложените идеи за комуникационна кампания бе оригинална и творческа. Наградата за отбора с най-добрата и реалистична идея според г-н Симов ще бъде участие в Рока Радио.  

Вторият панел на семинара бе посветен на отговорните бизнес компании. Голям интерес сред студентите предизвика представянето на г-жа Силва Зурлева, която обобщи накратко  корпоративните социални практики на Нова ТВ. Участниците в семинара използваха присъствието на представителя на Нова ТВ, за да зададат въпроси, свързани с възпитаващата функция на медиите в България, и да изразят острото си несъгласие с възприетата всеобща стратегия за печелене на аудитория чрез акцентиране върху „лошата новина”. Д-р Владимир Зиновиев пък представи различните инициативи на Сименс България като социално отговорна компания и загатна, че не широкото оповестяването на предприети практики по оста на КСО прави компанията да постигне синхрон с обществото, а последователната и целенасочена политика. С корпоративните практики за връзки с инвеститорите (IR) ни запозна отново г-жа Даниела Пеева, която е и директор за връзки с инвеститорите в Монбат АД и Каолин АД. Тя представи дейността на компанията Монбат, която четири поредни години е победител в класацията на вестник Дневник в категория “Компания с най-добро корпоративно управление”. Тя също така подробно разясни и ролята на Директора за връзки с инвеститорите. Корпоративните практиките на Еврохолд България АД пък представи г-жа Милена Стоянова, която е директор за връзки с инвеститорите в компанията. И двете дами подчертаха, че доверието стои в основата при връзките с инвеститорите и трябва да бъде постигнат баланс при отстояването на правата на инвеститорите и корпоративното управление.

Последното предизвикателство за студентите бе подготвената от организаторите задачка в рамките на Креативния уъркшоп. Студентите отново бяха разделени по групи, като задачата им бе да си представят, че са мениджъри на компания, чиято дейност традиционно се приема за “вредна” или се ползва с негативен публичен имидж. Те трябваше да изобразят с помощта на пластелин и своето въображение една добра идея, която приложена в дългосрочен план да помогне на компанията да стане социално отговорна и да подобри обществените възприятия за нея. Младите хора искрено се забавляваха, работейки в екип, докато претворяваха своите оригинални идеи в нещо материално и обозримо. Всяка от групите прояви творчество и оригиналност, с което впечатли символичното жури, което трябваше да ги оцени.

В края на мероприятието, студентите получиха сертификати, споделиха удовлетвореността си от двудневното обучение и го определиха като много успешна инициатива за обмяната на познания, мнения, практически опит и идеи по актуални теми, които обикновено не са силно застъпени в рамките на тяхната обучителна програма в университетите. 


Powered by Web Agency

 

Още статии от CSR BG :