Представяме ви интервю с д-р Зехра Гюнгьор – председател на международното жури в BAPRA Bright Awards 2015 – шестото издание на престижния PR* конкурс, организиран от Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА)
За д-р Зехра Гюнгьор
Президент на Международната PR асоциация (ИПРА) за 2014 г. Д-р Гюнгьор е член на Турската PR асоциация (TUHID), учредител и бивш член на борда на Турската асоциация на жените предприемачи (KAGIDER) и клуба Propeller. През 1999 г. основава PR агенция STAGE Communications Consultancy, като преди това е работила 20 години като икономически журналист. Д-р Гюнгьор е член на ИПРА от 14 години и работи в Борда и в Съвета на ИПРА от 11 години. Д-р Зехра Гюнгьор притежава магистърска и докторска степен по „Комуникации“, заедно с бакалавърска степен по „Английска литература“. Лектор е по комуникации в два частни университета в Турция.
Всяка година председателското място на журито се заема от водещи имена в световната PR индустрия със забележителни постижения в областта. За първи път в историята на конкурса жена застава на начело на журито. През годините председатели са били доказани световни PR експерти като Пол Холмс, Дейвид Галахър и Франсис Ингам.
Членовете на журито са утвърдени професионалисти с богат опит в областта на PR и комуникациите – в тазгодишното издание на Bright Awards журито беше съставено от общо 20 членове.
Каква е ролята на PR в един социален проект?
Дали проектът е социален или комерсиален, PR е винаги „необходим“ за него, да допринесе за репутацията, важността или публичността му. Ако е вид социален проект, PR е много по-важен, защото в сравнение с рекламата, PR има много повече убеждаващ елемент заради своята същност. Така че, това, което ни е нужно в социалните дейности, ние можем да го реализираме с помощта на PR.
Всеки социален проект ли има нужда от PR? Когато социалните проекти са чиста благотворителност необходимо ли е винаги да правим PR?
Ние винаги имаме нужда от PR. PR е инструмент, с който напомняме за проект, популяризираме или го представяме. За всяко действие – добро или лошо, вярно или невярно хората имат нужда от PR.
Какви са ползите от това да комуникираме добрите дела?
Вашите усилия могат да достигнат лесно целта си. В другите случаи PR професионалистът е нужно да вложи повече усилия за да проучи и убеди своята целева аудитория.
Какво Ви впечатли в българските проекти? Отличават ли се с нещо от останалите в другите страни?
Честно казано ги намирам за много добре подготвени и много професионално изпълнени. В някои случаи харесвах оригиналните идеи на проектите, а в други – начинът, по който те са разгърнати в проекта. Проектите бяха много професионални.
С какво Ви спечели победителя в категорията "Кампания за устойчиво развитие" - „Погледни бежанците с други очи“?
Позволете ми да не обсъждам специфична кампания. За мен, като председател на журито, е необходимо да бъдa близо до всички проекти и кампании. Затова, ще обобщя като цяло всички те бяха много добри.
Все още ли се противопоставят PR и КСО** или са добри партньори?
Те винаги са били добри партньори.
**********************************
*PR=Public Relations **КСО=Корпоративна социална отговорност
Това интервю се реализира със съдействието на Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА)
Интервюто подготви Десислава Тодорова, Главен редактор на Българската мрежа за Корпоративна социална отговорност CSR Bulgaria
|