Светът около нас не е само бизнес, маркетинг и продажби ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Избрано
Понеделник, 09 Юни 2014 12:07, CSR BG


Представяме ви интервю с г-н Владимир Данев, Директор „Продажби“ в МЕТРО по повод провеждания в момента проект
„Звездите на МЕТРО“ , на който CSR Bulgaria е медиен партньор

Накратко проектът
„Звездите на МЕТРО“ търси хората от малкия и среден бизнес, които се посвещават на обществото чрез социални и благотворителни каузи. Научете повече в интервюто.


Владимир Данев е завършил Икономически университет във Варна през 1995 година. В системата на МЕТРО е от 2000 година. Заемал е различни позиции в компанията в България и чужбина. От 2009 година е директор „Продажби“ в МЕТРО Кеш енд Кери България. 

„Много предприемачи и фирми организират локални социални инициативи, но, за разлика от големите компании, рядко получават публично признание. Със „Звездите на МЕТРО“  ние се обръщаме точно към тези хора, чиито добрини често остават в рамките на малкия квартал. Това е още една възможност да им благодарим, че са наши партньори, както и да подкрепим и популяризираме техните  усилия.”, казва Владимир Данев.


Г-н Данев, разкажете ни повече за проекта "Звездите на МЕТРО". Как се зароди той и какво цели да постигне?

С тази награда бихме искали да отличим хората от бизнеса, без значение дали са наши партньори или не, които допринасят с нещо за общността, в която живеят. Това могат да бъдат както малки дарения в дом за деца, така и финансова подкрепа за изграждането  на  нови тротоари в квартала. Добротата има много лица.  Много предприемачи и фирми организират локални социални инициативи, но, за разлика от големите компании, рядко получават признанието на обществото. Сега те могат да спечелят 10 000 лв. в брой и още 10 000 лв. в подкрепа на свой социален бизнес проект, като до 10 юни споделят своята история на www.metro.bg/stars.

В допълнение на това, бихме искали да бъдем още по-близо до бизнеса, да покажем неговото човешко лице. Да дадем пример за добри дела и благородни личности от бизнес средите.

За първи път ли се провежда проектът и какво бъдеще му предричате, съдейки по включилите се вече над 70 участника?

Проектът се провежда за първа година и към момента кампанията се реализира във всички МЕТРО държави. С гордост можем да кажем, че „Звездите на МЕТРО“ – България е най-успешната кампания сред всички, които взимат участие в проекта. Споделените истории на онлайн платформата www.metro.bg/stars идват наистина от цялата страна – от малки и големи градове. И наистина всеки един от участниците е звезда посвоему – заради усилията, които влага и заради времето, което е посветил на своята кауза.

Кои са героите на днешното време?

За МЕТРО герой е независимият предприемач, човекът посветил живота си на една своя идея или мечта. Някой замислял ли се, какви усилия влагат и какъв ентусиазъм крепи хиляди наши клиенти, посветили се на малкия бизнес, на магазинчето, ресторанта, павилиона? Колко е трудно оцеляването им? С всеки един затворен магазин в малкия квартал си отива част от топлината и близостта между хората. Ето защо ние искаме да вдъхнем кураж и дадем рамо на нашите партньори, вашите съседи от малкия магазин.

Каква е най-голямата награда за тези хора? Какво е вашето обяснение защо те правят добро?

Повечето от тези хора са толкова скромни,че дори се притесняват да споделят историята си. В никакъв случай те не го правят за чест или за слава – правят го, защото така го чувстват. Животът на малката общност не им е чужд. Дори напротив, те най-често са в центъра на този живот и познават болките и радостите на своите съседи. Сигурно и те на свой искат да вдъхнат кураж и надежда.


Какъв е механизмът, по който ще бъде избран победителят?

Всеки, който има собствен бизнес, и смята, че допринася с нещо за обществото може да сподели своята история на www.metro.bg/stars След това десетимата финалисти, събрали най-много гласува чрез онлайн гласуване на публиката, отиват на финал. Победителят сред тях ще бъде избран на 18-ти юни от нашето жури, в което присъстват хора от медийните и бизнес среди на България. Ще се радваме да посрещнем победителя в най-близкия до него магазин както и да му дадем възможност да отпразнува победата със своите приятели и близки, заедно с хората, чиято кауза е подкрепил.

Можем ли да кажем, че подкрепата на малкия и среден бизнес е дългосрочна политика на МЕТРО и в какво се изразява тя, освен този проект?

Ние от МЕТРО добре знаем, че успехът на хората от малкия бизнес е всъщност успех за нашата компания. Нашата работа и цел е да ги подкрепяме ежедневно с продуктите, услугите и условията, които им предлагаме – в нашите магазините, с възможностите за директни доставки до обектите им, с развитието на най-голямата франчайзинг верига в България „Моят магазин“, в която вече работят и се ползват от подкрепата на МЕТРО над 1500 малки магазина.

Каква е дефиницията за "корпоративна социална отговорност" от призмата на МЕТРО?

Наложеното в момента разбиране за корпоративна социална отговорност е една компания да насочва социално ангажираните си действия към организациите и хората от целевите си групи. Да създава благоприятен обществен климат сред общностите, в които оперира. За нас това биха били фирмите от ХоРеКа сегмента (хотели, ресторанти, кетъринг компании) както и Търговци / Услуги, компании и офиси. Насочваме вниманието си и към бъдещи професионалисти от университетите, а също и от професионални училища по готварство и туризъм. Наградата „Звездите на МЕТРО“ ни дава повече – емоционалната обвързаност и човечността. Светът около нас не е само бизнес, маркетинг и продажби. Тя ни носи не по-малка удовлетвореност и радост, че можем да бъдем по-близко до хората, с които не само работим, но и с които споделяме еднакви радости и грижи.

Интервюто подготви Десислава Тодорова, Главен редактор на CSR Bulgaria


Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..