Представяме ви интервю с г-н Владимир Данев, Директор „Продажби“ в МЕТРО по повод провеждания в момента проект „Звездите на МЕТРО“ , на който CSR Bulgaria е медиен партньор
Накратко проектът „Звездите на МЕТРО“ търси хората от малкия и среден бизнес, които се посвещават на обществото чрез социални и благотворителни каузи. Научете повече в интервюто.
Владимир Данев е завършил Икономически университет във Варна през 1995 година. В системата на МЕТРО е от 2000 година. Заемал е различни позиции в компанията в България и чужбина. От 2009 година е директор „Продажби“ в МЕТРО Кеш енд Кери България.
„Много предприемачи и фирми организират локални социални инициативи, но, за разлика от големите компании, рядко получават публично признание. Със „Звездите на МЕТРО“ ние се обръщаме точно към тези хора, чиито добрини често остават в рамките на малкия квартал. Това е още една възможност да им благодарим, че са наши партньори, както и да подкрепим и популяризираме техните усилия.”, казва Владимир Данев.
Г-н Данев, разкажете ни повече за проекта "Звездите на МЕТРО". Как се зароди той и какво цели да постигне?
С тази награда бихме искали да отличим хората от бизнеса, без значение дали са наши партньори или не, които допринасят с нещо за общността, в която живеят. Това могат да бъдат както малки дарения в дом за деца, така и финансова подкрепа за изграждането на нови тротоари в квартала. Добротата има много лица. Много предприемачи и фирми организират локални социални инициативи, но, за разлика от големите компании, рядко получават признанието на обществото. Сега те могат да спечелят 10 000 лв. в брой и още 10 000 лв. в подкрепа на свой социален бизнес проект, като до 10 юни споделят своята история на www.metro.bg/stars.
В допълнение на това, бихме искали да бъдем още по-близо до бизнеса, да покажем неговото човешко лице. Да дадем пример за добри дела и благородни личности от бизнес средите.
За първи път ли се провежда проектът и какво бъдеще му предричате, съдейки по включилите се вече над 70 участника?
Проектът се провежда за първа година и към момента кампанията се реализира във всички МЕТРО държави. С гордост можем да кажем, че „Звездите на МЕТРО“ – България е най-успешната кампания сред всички, които взимат участие в проекта. Споделените истории на онлайн платформата www.metro.bg/stars идват наистина от цялата страна – от малки и големи градове. И наистина всеки един от участниците е звезда посвоему – заради усилията, които влага и заради времето, което е посветил на своята кауза.
Кои са героите на днешното време?
За МЕТРО герой е независимият предприемач, човекът посветил живота си на една своя идея или мечта. Някой замислял ли се, какви усилия влагат и какъв ентусиазъм крепи хиляди наши клиенти, посветили се на малкия бизнес, на магазинчето, ресторанта, павилиона? Колко е трудно оцеляването им? С всеки един затворен магазин в малкия квартал си отива част от топлината и близостта между хората. Ето защо ние искаме да вдъхнем кураж и дадем рамо на нашите партньори, вашите съседи от малкия магазин.
Каква е най-голямата награда за тези хора? Какво е вашето обяснение защо те правят добро?
Повечето от тези хора са толкова скромни,че дори се притесняват да споделят историята си. В никакъв случай те не го правят за чест или за слава – правят го, защото така го чувстват. Животът на малката общност не им е чужд. Дори напротив, те най-често са в центъра на този живот и познават болките и радостите на своите съседи. Сигурно и те на свой искат да вдъхнат кураж и надежда.
Какъв е механизмът, по който ще бъде избран победителят?
Всеки, който има собствен бизнес, и смята, че допринася с нещо за обществото може да сподели своята история на www.metro.bg/stars След това десетимата финалисти, събрали най-много гласува чрез онлайн гласуване на публиката, отиват на финал. Победителят сред тях ще бъде избран на 18-ти юни от нашето жури, в което присъстват хора от медийните и бизнес среди на България. Ще се радваме да посрещнем победителя в най-близкия до него магазин както и да му дадем възможност да отпразнува победата със своите приятели и близки, заедно с хората, чиято кауза е подкрепил.
Можем ли да кажем, че подкрепата на малкия и среден бизнес е дългосрочна политика на МЕТРО и в какво се изразява тя, освен този проект?
Ние от МЕТРО добре знаем, че успехът на хората от малкия бизнес е всъщност успех за нашата компания. Нашата работа и цел е да ги подкрепяме ежедневно с продуктите, услугите и условията, които им предлагаме – в нашите магазините, с възможностите за директни доставки до обектите им, с развитието на най-голямата франчайзинг верига в България „Моят магазин“, в която вече работят и се ползват от подкрепата на МЕТРО над 1500 малки магазина.
Каква е дефиницията за "корпоративна социална отговорност" от призмата на МЕТРО?
Наложеното в момента разбиране за корпоративна социална отговорност е една компания да насочва социално ангажираните си действия към организациите и хората от целевите си групи. Да създава благоприятен обществен климат сред общностите, в които оперира. За нас това биха били фирмите от ХоРеКа сегмента (хотели, ресторанти, кетъринг компании) както и Търговци / Услуги, компании и офиси. Насочваме вниманието си и към бъдещи професионалисти от университетите, а също и от професионални училища по готварство и туризъм. Наградата „Звездите на МЕТРО“ ни дава повече – емоционалната обвързаност и човечността. Светът около нас не е само бизнес, маркетинг и продажби. Тя ни носи не по-малка удовлетвореност и радост, че можем да бъдем по-близко до хората, с които не само работим, но и с които споделяме еднакви радости и грижи.
Интервюто подготви Десислава Тодорова, Главен редактор на CSR Bulgaria
|