България в челната тройка по брой кандидатури за Европейски награди ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Общ характер
Вторник, 26 Март 2013 15:57, Global Compact

 

България в челната тройка по брой кандидатури за Европейски награди

 

  • Към момента кандидатури има представени от 12 страни членове на ЕС, 1 присъединяваща се към ЕС страна и 1 страна – кандидат за член
  • Даден е ход на он-лайн гласуването за проектите

 


България е на второ място в класацията по брой кандидатури с 53 заявки от 13 сектора на икономиката в конкурса за първите Европейски награди в областта на корпоративната социална отговорност „Вдъхновяващи партньорства за иновации и промяна”. Програмата за насърчаване на отговорни корпоративни практики и сътрудничество цели да отличи подобаващо най-добрите КСО практики в Европа. Европейските отличия се организират в 29 страни, с подкрепата на Европейската комисия. 

Класацията за активност води Испания със 63 кандидатури, а след България се нареждат Полша с 48 кандидатури, Чехия – 42 и Великобритания - 41. Забележителна е активността в Сърбия, която е кандидат за член на ЕС - 15 кандидатури, а присъединяващата се Хърватия има 12 кандидатури.  В България 40 кандидатури бяха подадени в категория „Партньорски проекти на големи предприятия” и 13 в категория „Партньорски проекти на малки и средни предприятия”. В другите страни това съотношение е както следва:

 

Събирането на кандидатурите все още не е приключило в Черна Гора (24 март) и Швейцария (4 април). 

Всички български кандидатури са публични и достъпни от 14 март 2013 г. на интернет сайта на БМГД - unglobalcompact.bg.  Даден е ход и на онлайн гласуването, което е неразделна част от конкурса. Право на глас за Европейските КСО отличия в България имат всички активни членове на ГД на ООН към 01.03.2013 г. и допуснатите до оценка кандидати за Европейските КСО отличия. Компаниите, които попадат и  в двете категории могат да гласуват само в едното си качество. Гласуването ще се проведе от 26.03.2013 до 12.00 часа на 04.04.2013г. 

Вече работят и оценителите,  чиито имена и резюмета също са качени там. В края на месеца се очаква всички участвали компании и активни членове на ГД на ООН да дадат своя глас в подкрепа на техните фаворити от двете категории. „Броят на събраните проекти показва, че българският бизнес осъзнава важността на партньорството при социалните инвестиции и неговото отражение върху цялото общество! Много компании вярват в старата поговорка „Сговорна дружина планина повдига!”, подчерта Марина Стефанова, Изпълнителен директор на БМГД.

Българската мрежа на Глобалния договор на ООН е българският национален партньор на инициативата, чиито цели са:

 

  • да популяризира градивната роля, която бизнесът има в обществото;
  • да сподели вдъхновяващи примери за партньорство в областта на КСО;
  • да представи новаторски решения за справяне с актуални обществени и екологични проблеми;
  • да насърчи споделянето на добри КСО практики през границите на Европа;
  • да подкрепи сътрудничеството в полза на обществото между бизнеса и организациите с нестопанска цел;
  • да покаже българския принос в развитието на КСО.

 

Церемонията по публична защита на проектите и награждаването им ще се проведе на  22 април 2013 година в София. Победителите на национално ниво ще представят страната на общоевропейска церемония на 25 юни 2013 г. На официалното събитие в Брюксел ще им бъдат връчени сертификати, подписани от високопоставен представител на Европейската комисия.

Повече информация за Европейските КСО отличия можете да откриете на www.unglobalcompact.bg

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..