http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Социална Отговорност
Глобалният договор на ООН - социални и отговорни във време на криза ПДФ Печат Е-мейл

global-compact

Глобалният договор:

  • Оповестяване на инициативата – 2000 г. от Генералния секретар на ООН Кофи Анан;
  • Основания: глобализацията създава несправедливо разпределение на блага и печалби; бизнесът трябва да бъде по-отговорен как влияе върху околната среда, служителите и обществото;
  • Еволюция: нефинансови въпроси заемат все по-централно място в дневния ред на бизнеса; КСО – част от корпоративното управление;
  • Кризата: възможност, преоценка и позициониране на бизнеса, радикални промени към по-голяма устойчивост; мястото и ролята на КСО;
  • ГД днес: 5000+ компании-членки от 130+ страни, в т.ч. НПО, бизнес организации, профсъюзи; 80 нац. мрежи

Изтегли целия документ: Глобалният договор на ООН - социални и отговорни във време на криза

Powered by Web Agency
 
Печалба и ползи от КСО ПДФ Печат Е-мейл

Морални и финансови стимули за компаниите да поемат инициативата и да започнат да прилагат принципите на КСО:

 

  • Нарастващо влияние на компанията

  • По-големи социални очаквания от нея
  • По-активното й включване в процеса на глобализация
  • Компанията става по-конкурентноспособна
  • По-устойчива на кризисни ситуации
  • По-привлекателна за клиенти, инвеститори и служители; печели и тяхното доверие
  • КСО може да облекчава финансово или административно организацията
  • Да съдейства за изграждане на положителна репутация
  • Проучванията показват позитивната връзка между КСО и фирмената ефективност от една страна и между КСО  и репутацията на фирмата от друга
  • Пазарната стойност на компанията се покачва
  • Все повече потребители отчитат в момента на избор на продукти или услуги социално отговорното отношение на техния производител и "санкционират" тези, които не прилагат принципите на КСО
  • Работниците и служителите също предпочитата да работят за компания с добра репутация и етично поведение
  • Все повече мениджъри са на мнение, че прилагането на КСО стратегии в бизнеса на фирмата им може да доведе до реални икономически ползи, особено в дългосрочен план

 

Положителното влияние, което оказва корпоративната социална отговорност(КСО) върху бизнеса и обществото, е безспорно. За да се генерират възможно най-много ползи и печалба и за двете страни е необходимо да се обърне внимание на следните видове дейности:


  • Разпространение на информация за това как фирмите да прилагат принципите на КСО - сред мениджърите на компаниите и на широката общественост
  • Отчетност от страна на компаниите за действията, предприети от тях, отнасящи се до прилагането на принципите на КСО
  • Обучение на работодателите за техните отговорности по отношение на клиентите, околната среда и всички други елементи на КСО
  • Насърчаване на заинтересованите страни да си сътрудничат и обменят добри практики с други лица от държави-членки на ЕС
  • Отчитане ролята на служителите като вътрешна заинтересована страна, в това число правата на хората с увреждания и други уязвими групи
  • Засилване на комуникацията и подкрепа на социалния диалог между работодатели и работници
  • Сключване на споразумения между мениджърите и служителите
  • Допълнителна квалификация на служителите, с цел да се прилага принципът на ротация на работни места. По-добрата квалификация ще доведе до по-добра реализация на продукцията, и съответно - по-високи заплати
  • Присъединяване и на по-малките и микрокомпаниите към философията на КСО и насърчаване на тяхната активност в спазването на принципите на КСО

 

Powered by Web Agency
 
Годишен преглед на дейностите на българската мрежа на Глобалния договор за 2007-2008 ПДФ Печат Е-мейл

 


Годишен преглед на дейностите на българската мрежа на Глобалния договор за 2007-2008

Излезе от печат прегледът на дейностите на българската мрежа на Глобалния договор(ГД) през 2007-2008 г. В него са представени основни инициативи и събития, в които членовете на мрежата участваха активно.

Сред темите са традиционен пътуващ семинар и обмен на добри практики на компаниите-членки (Панагюрище 2007), проучвания за прилагането на практики на корпоративна социална отговорност на ниво компания и в национален мащаб, участие на представители на българската мрежа на ГД в международни форуми (Корпоративната социална отговорност в нова Европа - Брюксел 2007 г., Качеството и корпоративното гражданство – Истанбул 2007 г., Алиансът на цивилизациите – Мадрид 2008 г.).

Прегледът съдържа хронология на най-важните инициативи в календара на националната мрежа на ГД от края на 2006 до началото на 2008г.

 

За втори път секретариатът на българската мрежа издава преглед-отчет на дейностите, свързани с инициативата Глобален договор. Всички компании-членки на българската мрежа ще получат безплатно копие от годишния преглед.

Прочетете повече: Годишен преглед на Глобален договор за 2007-2008 г

 

Powered by Web Agency
 
Корпоративната социална отговорност - принцип или стандарт ПДФ Печат Е-мейл


Bulgarian-Industrial-AssociationДоклад пред Международната конференция „Европейският социален модел и предизвикателствата пред българия”, организиран отИкономическия и социален съвет на България иЕвропейския икономически и социален комитет

2 октомври 2006 г., София, НДК, зала 7

Целия документ можете да изтеглите от тук: Корпоративната социална отговорност - принцип или стандарт

 

Powered by Web Agency
 

 

Събираме за вас интересни цитати и сентенци в позитивния дух на Корпоративната Социална Отговорност:

******

"Моето лично виждане е, че успешните компании в бъдеще ще са тези, които интегрират личностните ценности на служителите си в своите собствени бизнес ценности. Най-добрите хора искат да вършат работа, която допринася за обществото с компания, чийто ценности споделят, където техните действия имат значение и вижданията им са ценни." Jeroen van der Veer, Committee of Managing Directors (Shell)

******

"Мнозина са останали с грешната представа, че една компания съществува само за да прави пари. Макар това да е важен резултат от съществуването й, трябва да погледнем по-навътре, за да намерим истинските причини за нейното съществуване. Тогава неминуемо ще стигнем до извода, че група хора се събират и основават някаква институция, която ще наречем компания, за да могат заедно да постигнат нещо, което не биха могли да постигнат по отделно. Така те дават своя принос към обществото - изтъркано изречение, но с фундаментално значение. " Дейв Пакард, съосновател на Hewlett Packard Company през 1939 г.

******

"Добрата компания предлага отлични продукти и услуги, а великата компания прави всичко това и се стреми да направи света едно по-добро място." William Ford Jr., Chairman, Ford Motor Co.

******

"По отношение на влияние и сила забравете за църквата, забравете за политиката. В обществото няма по-могъща институция от бизнеса... Целта на бизнеса не трябва да бъдат парите, а отговорността. Трябва да се стремим към обществено благо, а не към лична облага."
Anita Roddick, Business as Usual


******

“Свободата е само част от историята и половината от истината...

Затова предлагам освен статуята на Свободата на източния бряг, да бъде поставена статуя на Отговорността на западния бряг!" Victor E. Frankl.

******

„Корпоративната социална отговорност не е козметичен продукт.Тя трябва да бъде обвързана с нашите ценности. Тя трябва да промени начина, по който сме свикнали да правим бизнес”. Фил Уотс - Royal Dutch / Shell Group

******

"XXI век ще бъде векът на социалните организации. Колкото повече икономиката, парите и информацията се глобализират, толкова по-голямо ще бъде значението на обществото". Питър Дракър - Leader Institute

******

"Тайната на успеха се крие в умението да приемаш гледната точка на другия и да погледнеш на нещата и през неговия поглед, освен през своя собствен" - Хенри Форд

*****

"Всеки живот, посветен на гонитбата на пари е смърт. Възкресението е в безкористността." Албер Камю

******

"Трябва да живееш за другите, ако искаш да живееш за себе си." - Сенека

******

"Направи произволен акт на доброта без да очакваш нещо в замяна, но запази вярата, че един ден някой може да стори същото и за теб." - Лейди Даяна

******

"Времето е винаги правилно, когато искаме да направим правилното." Мартин Лутър Кинг

******

"Добрите хора не се нуждаят от закони, за да се държат правилно" - Платон

******

"Ние сме това, в което постоянстваме. Добродетелта не е действие, а навик." Аристотел

******


"Отнема повече от 20 години да изградиш добра репутация и точно 5 минути за да я съсипеш." Уорън Бъфет

******

"Ако въобще има тайна на успеха, тя е в умението да разбираме гледната точка на другия, да се опитаме да видим нещата от неговия ъгъл, а след това от своя собствен?” Хенри Форд

******

“Можеш да спечелиш повече приятели за два месеца, като искрено се интересуваш от другите, отколкото за две години, като се опитваш да ги накараш да се интересуват от теб.” Дейл Карнеги

******

"Споделяйте знанията си с други. По този начин ще постигнете безсмъртие." Далай Лама

******

"Цял живот се стремим да залагаме малко и да печелим много, а след това казваме, че животът е измамил нас" Антоний Лесневски

******

„Ти виждаш нещата и питаш "Защо?". Аз мечтая за неща, които никога не са били и питам "Защо не"?“ Джордж Бърнард Шоу

******

"Най-големият ни грях към ближния не е ненавистта, а безразличието" Джордж Бърнард Шоу

******

"Добрите хора не се нуждаят от закони, за да се държат правилно" - Платон

******

"Идеалите са като звездите - ако не можем да ги достигнем, поне можем да се ориентираме по тях." Джордж Бърнард Шоу

******

"Нищо, което си заслужава да притежаваш, не може да бъде постигнато без риск." Джордж Бърнард Шоу

******

"Каквото сме направили само за себе си в живота ни, умира с нас. Каквото сме направили за другите и за света, остава завинаги." Албърт Пайк

******

"За да успеете в бизнеса, трябва да накарате другите да виждат нещата, както вие ги виждате." Аристотел Онанис

******

"Думите, които идват от сърце, винаги достигат до сърце."

******

"Една от най-великите тайни на живота е, че единственото, което си заслужава да бъде правено, е това, което правим за другите."

******

"Нещастието е подходящо време за добродетели." Сенека

******

"Най-великото откритие на моето поколение е това, че хората могат да променят живота си, променяйки вътрешната си нагласа." Уилям Джеймс

******

"Добрият приятел е този, който може да ви накара да проявите най-доброто, заключено във вашата душа." Хенри Форд

******

"Мисли за бъдещето – постоянното размишление за това, как да направиш повече, поражда такова състояние на ума, при което не може да се каже, че има нещо невъзможно." Хенри Форд

******

"Сами по себе си идеите са ценности, но всяка идея, в края на краищата, си остава само идея. Задачата е в това да я реализираш на практика." Хенри Форд

******

"Докато сте на земята, вие трябва да си помагате едни на други. Без взаимопомощ няма успех в живота". Петър Дънов

******

"Докато живеем всеки за себе си, успех не можем да имаме." Петър Дънов

******

„Да работиш по социално отговорен начин, вече не е въпрос на избор. Това е изискване на гражданите по целия свят.” Роб Стийл, генерален секретар на ISO

******

 

„Обичайте идеите и мечтите си така, сякаш са деца на душата ви – чертежи на вашите върховни постижения!” – Наполеон Хил

******

„Ключът към успеха е да съсредоточим съзнанието си върху нещата, които желаем, а не върху нещата, от които се боим.” – Брайън Трейси

******

„Успехът е да получиш онова, което искаш. Щастието е да искаш онова, което получаваш.” – Дейл Карнеги

******

„Пречките са необходими за успеха, защото при продажбите, както и във всички важни кариери, победата идва чак след много трудности и безброй поражения.” – Ог Мандино

******

„Истинското решение се измерва с факта, че сте предприели ново действие. Ако липсва действието, не сте решили нищо.” – Тони Робинс

******

„Ако не можеш да обуздаеш гнева си, си безпомощен като град без защитни стени, който чака някой да го нападне.” – Притчи Соломонови

******

„Посредственият човек казва. Добрият човек обяснява. Възвишеният човек демонстрира. Великият човек вдъхновява другите сами да научат.” – Харви Макей

******

„Свободата, привилегиите и възможностите трябва да се упражняват непрестанно, дори и да рискувате да причините някому неудобство.” – Джак Ванс

******

„Можете да имате всичко, което искате от живота, ако просто помогнете на другите да получат онова, което искат те.” – Зиг Зиглар

******

„Броят на успехите ми е правопропорционален на броя на провалите, след които отново съм опитвал.” – Том Хопкинс

*******

„Имате всичко, което ви е нужно, за да построите нещо много по-голямо от самите себе си.” – Сет Годин

 

 



"Ако представителите на бизнеса приемат като своя кауза грижата за околната среда и социалните проблеми, аз твърдо вярвам, че светът ще стане по-добър и по-хубанен. Хората ще се преборят за социална справедливост. Бедните ще се отърват от мизерията, традиционният бизнес ще бъде изцяло загърбен и на всеки ще се предостави възможност да подобри живота си без да разчита на благотворителна помощ. Забележителното в случая е, че всичко това ще се отрази добре на самия бизнес и постепенно ще се превърне в единствения сигурен път към неговото развитие."
Ричард Брансън, собственик на „Върджин Груп“, в книгата си "Бизнесът на бъдещето"

 

******

"Правете добро, забавлявайте се и парите ще дойдат", Ричард Брансън, собственик на „Върджин Груп“

*****

"Хората, занимаващи се с бизнес, трябва да се научат да използват потенциала си, за да открият най-добрите начини за усвояване на натрупаните авоари - не само за умножаване на печалбите си, но и за изграждането на един по-добър свят. Написването на чек може да промени живота на стотици хора; мобилизирането на целия ви бизнес за постигането на промяна може да повлияе на милиони човешки съдби и да даде нова цел в живота на всички служители в компанията ви."
Ричард Брансън, собственик на „Върджин Груп“, в книгата си "Бизнесът на бъдещето"

Powered by Web Agency
 
Страница 4 от 6

CSR Видео