http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Ангажираността на служителите варира при различните поколения ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Човешки капитал и условия на труд
Четвъртък, 27 Февруари 2014 16:00, CSR News


•    Най-трудно се управлява ангажираността на представителите на поколонието Y
•    Служителите над 55г. в България и Румъния са най-ангажирани към своя работодател спрямо колегите си в региона на Централна и Източна Европа


Обобщени данни за ангажираността на различните поколения изнесе екипът на международното проучване на Aon Hewitt Най-добрите работодатели, в което България се включва за осма година през 2014 г. Според проучването, ангажираността и удовлетвореността на служителите, родени в годините между 1979 и 1997 (т.нар. поколение Y), се управляват най-трудно. Представителите му са израстнали в години на финансов бум, свикнали са да получават моментално признание и възнаграждение. Добри са в извършването на няколко задачи едновременно и имат добре изразени технически способности.


За поколението Y определящи и най-важни са следните фактори в компанията: кариерни възможности, комуникация, репутация на компанията, заплащане и работни процеси.

Най-ангажирани не само в България, но и в страните от Централна и източна Европа са служителите над 55 годишна възраст или т.нар. поколение на бейби-бумърите (1946 – 1964). Класацията по ангажираност за тази част на Европа се води от българските и румънските служители в тази възрастова група. Като основни фактори за удовлетвореност това поколение посочва кариерните възможности, комуникацията, управление на представянето, репутацията на компанията, но и признанието, което получават за труда си. Представителите на това поколение са в най-голяма степен „отборни играчи”, докато наследниците им от поколението X (1965 – 1978) основно разчитат на себе си.

При работодателите в България средното ниво на ангажираност е 54%, като при най-добрите достига до 84%.

Aon Hewitt стартира проучването в страната ни за осма година и съпоставя данните с още 11 други Европейски държави от региона на Централна и източна Европа.

Според утвърдената методология на Aon Hewitt зоните, в които се разпределят компаниите, са следните:
•    Деструктивна зона: При компаниите, които се намират в нея, ниското ниво на
ангажираност значително затруднява постигането на бизнес целите. В тези компании си струва да се преосмислят практиките при управление на ЧР.
•    Неутрална зона: Компаниите постигат добри бизнес резултати, които биха могли да се увеличат с по-финна настройка на практиките при управление на ЧР.
•    Зона на успеха: Ангажираността на служителите безспорно определя бизнес резултатите и успеха. Препоръчително е компаниите да се фокусират върху поддържане на настоящите постижения.

Осем години проучване Най-добрите работодатели в България


Към момента Aon Hewitt разполага с най-всеобхватната и мащабна база данни на служителски мнения в страната. За 7 години са изследвани общо около 400 компании от най-разнообразни сектори на икономиката. Компанията разполага с база данни с над 70 000 мнения на служители и 1600 мнения на топ мениджъри. Aon Hewitt предлага консултантски услуги в България основно в следните сфери: повишаване на удовлетвореността и ангажираността на служителите, създаване на устойчива фирмена култура, повишаване конкурентоспособността на бизнеса.

Методология


Участието в проучването е доброволно. За да могат да участват, компаниите следва да имат поне
50 служителя на постоянен трудов договор и да оперират поне от 2 години на българския пазар.
Фирмите, които изпълняват критериите, нужни за проучването, могат да се регистрират чрез официалния му сайт - www.bestemployersbulgaria.com


Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Стани новия Герой на ПРОМЯНАТА

Остават три седмици за кандидатстване в най-голямата социално отговорна инициатива на NOVA - ПРОМЯНАТА 2017/2018Всеки, който желае да стане новият Герой на ПРОМЯНАТА може да участва до 18 юли на...

Общество | CSRBG

Прочети..

Вдъхновение и дегустация - официално представяне на HOPe Restaurant

  Представянето на социалното предприятие за интеграция на младежи от домове за деца ще бъде открито от посланика на Великобритания в България г-жа Ема Хопкинс   На 9 февруари 2017г....

Човешки капитал и условия на труд | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..

Стартира коледната кампания на фондация „За Нашите Деца“ - Тази Коледа чудесата правите Вие

Фондация „За Нашите Деца“ стартира четвъртото издание на коледната си кампания „Тази Коледа чудесата правите Вие“. Кампанията не е поредната благотворителна инициатива покрай празниците. Целта е тя да ангажира...

Общество | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..