http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Приключи първият етап на кампанията „Кулинарните тайни на природата“, която опазва високопланинските пасища ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Околна среда и Екология
Вторник, 23 Декември 2014 20:55, CSR News

 

Приключи първият етап на кампанията „Кулинарните тайни на природата“, организирана през ноември 2014 г. от WWF и веригата заведения К-express. Кампанията се проведе в 14-те обекта на К-express в София, Пловдив, Варна и Бургас, където за един месец бяха продадени повече от 3700 порции ястия, сготвени по специални рецепти от Природен парк „Българка“. С 10% от набраните средства ще бъдат закупени агнета от средностаропланинската порода овце, които ще бъдат дадени за отглеждане на фермери в района на ПП „Българка“. Чрез размножаване на породата се постига опазване на високопланинските пасища.

 

Инициативата е част от проекта „Да свържем опазването на природата с устойчивото развитие на селските райони“, изпълняван от WWF, съвместно с 9 партньорски организации. Кампанията е част от схемата за плащания за екосистемни услуги „Възстановяване и поддържане на характерния генофонд в защитените територии“.

 

В рамките на кампанията „Кулинарните тайни на природата“, К-express разработи 12 гозби по автентични рецепти от района на ПП „Българка“. През целия месец ноември 2014 г. посетителите в различните обекти имаха възможност да опитат тези традиционни рецепти. Клиентите харесаха най-много тревненската чорбаджийска запеканка (от която бяха закупени 907 порции), пикантния боб с маслини (841 порции) и тревненската гъбена чорба (824 порции).

 

Продадени бяха близо 3000 кг традиционни старопланински ястия, като с 10% от приходите ще бъдат закупени агнета. WWF ще ги предостави за отглеждане на фермери от района на ПП „Българка“. Агнетата ще са само женски и ще бъдат предоставени на местните фермери с уговорката, че при отглеждането им за мляко и вълна, те ще съхранят породата и няма да позволят да бъдат кръстосани с други породи, така че да бъде запазен генофондът.

 

WWF проследява и помага за отглеждането на овцете. Две години след закупуването на агнетата, на фермерите ще бъдат предоставени овни за разплод от съответната порода, така че стадото да се размножи.

 

През юни 2015 г. К-express и WWF ще продължат с втора част на кампанията „Кулинарните тайни на природата“. Така заедно ще увеличим нашето младо семейство от средностаропланински овце.

 

„Чрез кампанията постигаме двоен ефект“, пояснява Юлия Григорова от WWF. „От една страна предотвратяваме процеса на обезлесяване на планинските пасища поради липсата на животни, които да пасат по тях, а от друга - работим за съхраняване на застрашената от изчезване порода средностаропланинска порода овце“.

 

Планинските пасища са ценни местообитания, които са се превърнали в дом на емблематични за българската природа видове, като например лалугера. Тяхното съхраняване е от съществено значение за поддържането на баланса в природата. Днес, когато вече почти няма стада, иглолистните гори бавно завземат тези територии, с което поставят под въпрос съществуването на тяхната типична флора и фауна, а от там се нарушава и равновесието в природата. Връщането на стадата по планинските пасища може да спре този процес. Това е целта на кампанията „Кулинарните тайни на природата“.

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Стани новия Герой на ПРОМЯНАТА

Остават три седмици за кандидатстване в най-голямата социално отговорна инициатива на NOVA - ПРОМЯНАТА 2017/2018Всеки, който желае да стане новият Герой на ПРОМЯНАТА може да участва до 18 юли на...

Общество | CSRBG

Прочети..

Вдъхновение и дегустация - официално представяне на HOPe Restaurant

  Представянето на социалното предприятие за интеграция на младежи от домове за деца ще бъде открито от посланика на Великобритания в България г-жа Ема Хопкинс   На 9 февруари 2017г....

Човешки капитал и условия на труд | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..

Стартира коледната кампания на фондация „За Нашите Деца“ - Тази Коледа чудесата правите Вие

Фондация „За Нашите Деца“ стартира четвъртото издание на коледната си кампания „Тази Коледа чудесата правите Вие“. Кампанията не е поредната благотворителна инициатива покрай празниците. Целта е тя да ангажира...

Общество | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..