Европейска инициатива: „Do the right mix” ПДФ Печат Е-мейл
Други проекти
Петък, 23 Август 2013 17:09, CSR News


Кампанията „Do the right mix - Придвижвай се разумно"

Европейската инициатива „Do the right mix” е тригодишна кампания за устойчива градска мобилност на Европейската комисия, която води началото си от юни 2012 година. Целта й е да подпомогне и насърчи активистите в тази сфера в 28-те страни членки, а също и в Норвегия, Исландия и Лихтенщайн.


Кампанията се ръководи от Генерална дирекция „Мобилност и Транспорт“ на ЕК и се финансира от „Интелигентна енергия за Европа“, помощна програма на ЕС за не-технологични активности в сферата на енергийната ефективност и възобновяемите енергийни източници.

Част от европейската инициатива Do the right mix са самостоятелни национални информационни кампании в шест страни-членки на Съюза, подбрани с оглед на все още неразгърнатия потенциал в сферата на градската мобилност. България попада в тази група заедно с Великобритания, Италия, Румъния, Латвия и Гърция. Тези кампании са двугодишни - от 2013 до 2015 година. В България акцентът се поставя върху активности, които провокират и образоват към информиран избор и комбинация от начини за придвижване, ефективни както за бюджета ни, доброто настроение и здравословна форма, така и за околната среда.

Кампанията в България: „Do the right mix - Придвижвай се разумно" (2013-2015)

В България кампанията преминава под мотото „Придвижвай се разумно”. В контекста на народопсихологията и навиците на българите за придвижване, както и на инфраструктурата в големите градове, дейностите са ориентирани да образоват към информиран избор и комбинация от начини за придвижване. Посланието е, че като се откажем от ползването на личния автомобил за всекидневно придвижване в града, можем да спестим средства от гориво, да увеличим физическата си активност, да спомогнем за намаляване на трафика и вредните емисии в атмосферата. Информационната кампания в България се осъществява от агенция за връзки с обществеността Интеримидж като партньор на международната верига МОСТРА, която изпълнява проекти на Европейската комисия. За целите на българската кампания агенцията си сътрудничи с Министерство на околната среда и водите, което е национален координатор на инициативата и работна група от 11 български експерти от институции, сдружения и компании.

Официалното начало на „Придвижвай се разумно” е по време на Европейската седмица на мобилността от 16 до 22 септември.

Цели на кампанията:

Основната цел на кампанията е да посочи предимствата при комбинирането на различни видове придвижване. Нейното послание „Do the Right Mix“ набляга на факта, че използвайки различни видове транспорт и придвижване според случая, хората могат да подобрят здравния си статус, да намалят разходите си и да допринесат за общата среда на града, в който живеят. 

Кампанията поставя нови предизвикателства пред градското население с  темите за здраве и затлъстяване, мобилност и задръствания, околна среда и глобалното затопляне и се стреми да образова и насърчава към информиран избор и комбинация от начини за придвижване, които да са ефективни както за бюджета ни, настроението и здравословната ни форма, така и за околната среда.

Към кого е насочена:

Целева група на кампанията са както активисти в сферата на градската мобилност, така и широката общественост, млади и динамични хора, които разпознават своите ценности и поведение в инициативите на "Придвижвай се разумно".

Сайта на кампанията предоставя възможност на авторите и участниците в такива инициативи да изпратят информация за своите проекти и да ги популяризират, както ги качат в секцията Инициативи. Информация за интересна практика, събитие или инициатива в тази сфера може да подаде и всеки, който е попаднал на такава новина.

 


Инициативите на кампанията в България можете да следите на www.dothemix.bg

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

За Теб

Стипендиантската програма на Фондация „Еврика“ се провежда за четиринадесета поредна година

За четиринадесета поредна година Фондация „ЕВРИКА" ще определи студенти, които ще получават  именни стипендии в размер на 2 000 лв. годишно  в  десет области:

Конкурси за теб | Фондация "Еврика"

Прочети..

Стани експерт „Връзки с обществеността“ във фондация Сийдър

Експерт „Връзки с обществеността“ (по заместване)   Фондация „Сийдър“ обявява свободно работно място по заместване за длъжността Експерт „Връзки с обществеността“ в централния си офис в гр. София. Търсим...

Конкурси за теб | CSR News

Прочети..

Присъедини се към екипа на Фондация „Сийдър“

Фондация „Сийдър“ обявява свободно постоянно работно място за длъжността Директор „Развитие“ в централния си офис в гр. София. Търсим енергичен, инициативен и отговорен човек, който:   Планира и управлява процеса...

Конкурси за теб | CSR News

Прочети..

Събития и Обучения

NOEVENTS