http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
ЧЕЗ инвестира 66,8 милиона лева в Западна България за първите 9 месеца на 2013г. ПДФ Печат Е-мейл
Понеделник, 21 Октомври 2013 09:47, ЧЕЗ България

За девет години на българския пазар компанията е вложила над 685,6 млн. лева за подобряване на доставките и на обслужването на клиентите

ЧЕЗ е инвестирала 66,8 милиона лева в електроразпределителната мрежа на Западна България през първите девет месеца от 2013 г. За девет години работа в страната компанията е вложила 685,6 милиона лева за обновяване и разширяване на мрежата и подобряване на обслужването на клиентите. През този период ЧЕЗ подмени изцяло над 30% от кабелната си мрежа от 60 000 километра в Западна България. Компанията вложи над 164 млн. лева за реконструкция и изграждане на подстанции, възлови станции и трансформатори. Дружеството инвестира повече от 191 млн. лева в подмяна на електромери и изнасяне на електромерни табла. Над 33 млн. лева бяха вложени в съоръжения и оборудване, свързани с обслужване на клиентите.


В резултат на направените от ЧЕЗ инвестиции беше подобрено качеството на доставките. Намалени бяха технологичните загуби по мрежата от 22% до 12,77%. За периода 2009-2012 г. средната продължителност на планираните прекъсвания беше намалена с 45%, а средният им брой на клиент - с 21%. Подобна е тенденцията и при непланираните прекъсвания - съответно 41% и 24% подобрение при двата показателя. През последните 9 години към електроразпределителната мрежа бяха присъединени над 65 000 нови потребители.

Значително бе подобрено и обслужването. ЧЕЗ увеличи броя на касите в Западна България от 319 на над 3300 и откри 31 центъра за обслужване на клиенти. Разработени бяха близо 100 нови услуги. Компанията създаде единен денонощен телефонен център 0700 10 010. През 2004 г. единственият начин за плащане на сметката за електроенергия беше на място. Днес компанията предлага 11 възможности за безкасово плащане - по банков път, чрез системите на ePay.bg и Icard.bg, директно през сайта на ЧЕЗ, по интернет, на банкомат или чрез мобилния телефон.

С цел да бъде в услуга на своите клиенти в началото на 2013 г. ЧЕЗ удължи двойно срока за безлихвено плащане на сметките и въведе гъвкави схеми за разсрочване на плащанията. Създадени бяха институциите енергиен омбудсман и потребителски съвет, които имат за цел да анализират най-добрите практики и да ги внедрят в дейността на ЧЕЗ в България.

В същото време, през тази година регулаторът намали два пъти цената на електроенергията на ЧЕЗ. От 5 март цената беше понижена средно със 7,17%, а от 1 август тарифите за клиентите на ЧЕЗ бяха намалени средно с 4,54%. Паралелно с понижението на цената намаля и частта от крайната цена на електроенергията, която остава в дружествата на ЧЕЗ в България. До март 2013 г. тя бе 9% от крайната цена, от 05 март 2013 г. намаля до 2,88%, а след 1 август 2013 г. представлява едва 2,49%.

От започването на работа в България в началото на 2005 г. до момента, ЧЕЗ е инвестирала в страната над 1,7 млрд. лева, което я превръща в един от най-големите инвеститори в българската енергетика. В тази сума са включени 1,1 млрд. лева инвестирани в закупуването на електроразпределителната мрежа на Западна България и ТЕЦ „Варна“, както и инвестициите за обновяване, модернизиране и разширяване на мрежата и подобряване на обслужването.

 

Powered by Web Agency