http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Служителите в зелени компании са по-продуктивни ПДФ Печат Е-мейл
Сряда, 26 Септември 2012 13:31, CSR News


Много хора си мислят, че когато дадена компания започне да развива екологични практики това ще се отрази негативно на производството. Ново изследване показва точно обратното. Служители на компании, които развиват екологични практики са с 16 % по-производителни показва изследването, направено от проф. Магали Делмас и Саня Пекович от френския университет Париж-Дауфин. Това изследване за първи път показва връзката между екологичните инициативи на компаниите и производителността на труда.

Озаглавено „Екологични Стандарти и Производителност на Труда: Разбиране на Механизмите за Устойчивост“ изследването е публикувано онлайн на 10-ти септември в Списание за Организационно Поведение.

За изследването Делмас и Пекович са събрали данни от служители в 5,220 френски компании и след това на свободен принцип са избрали по двама служители от всяка компания. Обозначили са „Зелените“ компании на база на покрити международни стандарти и еко-надписи като „органично“ и „феър трейд“.

Делмас не е очаквала такова покачване на производителността. „Наистина има голяма разлика между фирми, които провеждат зелена политика и такива, които не го правят. Очаквах контраст, но не толкова ясно изразен“ казва Делмас.

Непорочен кръговрат – Според Делмас това се случва, когато компаниите „привлекат най-добрите хора“ и след това развиват устойчиви зелени практики, което довежда до привличането на още по-добри хора, и целия процес продължава да се „самоизхранва“. Компании, развиващи устойчиви практики имат тенденцията да бъдат по-добри.

Делмас цитира два примера: Патагония, компания за облекло, известна със своите устойчиви практики, получава средно по 900 кандидата за всяка една нова работна позиция. В Амброз Хотел, бутиков хотел в Санта Моника, служителите са по-щастливи и здрави след въвеждането на разнообразни зелени мерки. За пример, камериерите и хигиенистите получават много по-рядко главоболия и алергии (следователно и по-малко отсъстват от работа) след като използват нетоксични почистващи препарати.

„Развивайки зелени практики е добре не само за природата – то е добре и за вашите служители. Служителите в такива зелени фирми са по-мотивирани, по-обучени и имат по-добри междуличностни взаимоотношения. Заради това служителите в зелени компании са по-продуктивни от служителите в по-консервативните фирми.“

Делмас се надява много мениджъри да прегледат доклада и „да видят потенциала за техните фирми и служители. Също така е важно регулаторните органи да видят, че някои доброволни практики могат да имат истински полезен ефект.“

Източник: http://www.triplepundit.com/

Превод: Анастасия Велева

Powered by Web Agency