http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
„Приказка за Новата Земя“ – вълшебно приключение, започващо далеч отвъд сцената…или синтеза на методи, за реализиране на образованието на новото време ПДФ Печат Е-мейл
Вторник, 19 Май 2015 11:51, CSR News

Какво отличава проекта?


Именно новите методите на обучение отличават проектите на Фондацията. Основните цели на обучението по програмата „Талантът обича всяко дете“ са изграждане на способности за групово творчество и интегриране на качества като: воля за добро, мотивация, отдаденост, смелост, целеустременост, активност, уважение, адаптивност, сътрудничество, креативност, любопитство, увереност, отговорност. Основният метод на работа е чрез разработване на общ проект, който се реализира в театрална постановка. През изминалата година, обучението по проекта „Талантът обича всяко дете“, беше посветен на Слънчевата система. Наред с изучаването на историята на театъра, упражненията за групова синхронизация и активност, понятията свързани с движение на сцената, взаимоотношенията в пространството, цялостната сензативност, играта и импровизационния театър, децата бяха провокирани не просто да изучат Слънчевата система, а да създадат цял свой неповторим свят.

 

Планетите придобиха качества, цвят, свои собствени герои, всяка започна да държи по едно парченце от Космическата мъдрост. Всеки герой, който се присъединяваше към пиесата, носеше по една част от големия пъзел, докато накрая историята постигна цялостност. Децата преминаха през есета, рисунки, ново знание за цветовете, работа с изразяване на абстрактни понятия чрез движение и свързване на аромати и качества. Появяваха се нови, непознати светове, а с тях дойдоха Мая и Андреа, Синият Пук, Мистър Виолет, Ледената кралица. В работата си по проекта групата създаваше архетипни герои и отново свързваше с тях качествата, какво поведение изразяват те и как се свързват в обща група – така се роди една от груповите роли в пиесата – Пъстроцветното ято, в което децата поставиха Защитника, Активния, Навигатора, Лечителя, Балансьора, Артиста, Организатора и Старейшината.

„През тази година, реализирахме проекта, като децата се обучаваха в различни направления, според интересите си – сценични изкуства, изобразително изкуство и английски език. Опитът ни от изминалата година показва, че синтеза в обучението се реализира най-лесно чрез театралното изкуство. Чрез театъра, децата откликват най-пълноценно на творческа работа в група, той естествено развива осъзнато отношение към тялото, движението и мястото ни в пространството, сетивата, повишава уменията за представяне, импровизация, говор, въображение, писане на авторски текстове,  изразяване на идеи чрез движение и средствата на изобразителното изкуство, способности за изграждане и реализиране на общ проект и още много други. Именно този синтез, е основната цел в обучението, който си поставя Фондацията. Поради това, през следващата учебна година, Фондацията ще съсредоточи своите усилия върху осигуряване на стипендии и реализиране на новите методи на обучение чрез театралното изкуство“, сподели Ваня Ирибаджакова, създател и управител на Фондацията.

Powered by Web Agency