http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg http://csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Корпоративна социална отговорност за малкия бизнес ПДФ Печат Е-мейл
Практики - Общ характер
Вторник, 02 Ноември 2010 08:50, CSR BG

 

Кейт Джъдж от Goodthings Limited споделя своите топ съвети за малкия бизнес, който иска да подобри своята корпоративна социална отговорност.

 

1. Не е нужно да си голям, за да бъдеш добър: малките бизнеси могат да извлекат огромни ползи от рационализирането на подхода си към своята корпоративната социална отговорност. 

2. Не се обезсърчавайте от терминологията: казано с прости думи, КСО покрива дейностите, които вашия бизнес доброволно се задължава да подобри в своята общност и обикновено обхваща вашето влияние както върху околната среда (ресурси, отпадъци, въглеродни емисии и пр.), така и върху хората (благотворителност, доброволчество, общественозначими проекти и пр.)

3. Бъдете "про-активни", не "ре-"активни": ако само отговаряте на исканията, често резултатите са големи дарения и малко ползи. А про-активната позиция - една идеална политика и план на действие - ви позволява да управлявате както времето, така и парите, инвестирани в КСО дейности и извлича ползите не само за каузата, но и за компанията. Това ще ви помогне да разпознавате кога да кажете "да" и кога категорично да кажете "не".

4. Ангажирайте се с дейностите: говорете с персонала си. Какви каузи желаят да подкрепят? Какво би създало смисъл и мотивация за тях на работното им място? Можете да включите мрежата от хората в компанията и да впрегнете и техните училия. Осигуряването на финансиране и маркетингът, свързан с кауза са двата начина да направите това. Включете и вашите клиенти и доставчици - те могат да ви помогнат да постигнете своите КСО цели. Съвместната дейност укрепва вашите взаимоотношения. 

5. Стремете се към всеотдайност, а не "отбиване на номера": поемането на задължение може да извлече ползи за вашия малък бизнес. Обвържете смислово вашата КСО дейност с някоя кауза или дарителство. 

6.Използвайте вашите умения и ресурси: решете кое е това, което имате и можете да го дадете с минимални за вас разходи? Експертно мнение, пространство, оборудване, уеб-присъствие,може да са сред нещата, които да са от полза на обществото. Работете с това, с което разполагате. 

7. Попитайте експерт: не е нужно да сте експерт във всички области на КСО. Екологичният аспект на корпоративната социална отговорност може да ви се стори необятен, но можете да потърсите помощ. Консултантите по КСО разполагат с инструменти и техники, с които да изготвят доклад за вашето екологично въздействие. 

8. Бъдете етичен потребител: свържете се с етична верига за доставки. Закупувайте консумативи, които се търгуват честно и лоялно, използвайте местни доставчици.

9.Отбелязвайте своя напредък: следете своята КСО активност и изисквайте доклади. Информирайте заинтересованите си лица какво правите и представяйте нагледно напредъка си. 

10. Не бъдете стеснителни: няма нужда да премълчавате за добрите неща, които сте направили. Разгласявайки за тях, вие подпомагата и самата кауза, която сте подкрепили. 

 

Източник: www.beds.ac.uk

 

 

 

 

Powered by Web Agency